تامین زمین | نهضت ملی مسکن | بنیاد مسکن

مشکل زمین واحدهای مسکونی شهری حل شد / ساخت مسکن ملی سرعت می‌گیرد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد: این بنیاد، وارد مرحله اجرایی ساخت بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکن شهری شده است.

مشکل زمین واحدهای مسکونی شهری حل شد / ساخت مسکن ملی سرعت می‌گیرد

تامین زمین برای ساخت‌وساز مسکن یکی از چالش‌های مهم در حوزه مسکن است. در کشورهایی که جمعیت رو به افزایش است و نیاز به مسکن بیشتر شده است، تأمین زمین مناسب و با قیمت مناسب بسیار مهم است. برای تأمین زمین مسکن، دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه می‌توانند به صورت مستقیم زمین را خریداری کرده و به سازندگان مسکن ارائه کنند.

به نقل از، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اجرای ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در شهر‌ها توسط آن بنیاد گفت: بنیاد مسکن از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت ساخت بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را بعهده گرفت و پیش‌بینی می‌شود با افزایش سهم و تسهیلات، سرعت ساخت مسکن در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد افزایش یابد.

سهرابی افزود: وزارت راه و شهرسازی، در شهر‌هایی که مسئولیت ساخت بنا‌های طرح نهضت ملی مسکن بعهده بنیاد مسکن بوده، زمین برای ساخت ۲۲۷ هزار واحد را تامین کرده است.

سهرابی همکاری بانک‌ها را مناسب عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تقویت نقش بانک‌ها و پرداخت به موقع تسهیلات، ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها با حدود ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده‌اند.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا برای ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها در دولت سیزدهم مشارکت داشته باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر