کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۹۰

از تخفیف‌های شگفت‌انگیز غول الکترونیک جهان تا سود صنعت بازی از هوش مصنوعی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از تخفیف‌های شگفت‌انگیز غول الکترونیک جهان تا سود صنعت بازی از هوش مصنوعی

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • داروهای لاغری خطری برای صنعت غذایی امریکا

رشد تقاضا برای داروهای ضدچاقی سرکوب‌کننده اشتها مانند Wegovy Novo Nordisk شرایط سختی را برای تولیدکنندگان مواد غذایی ایجاد می‌کند و ممکن است واکنش منفی بازار را به دنبال داشته باشد. هنگامی که Walmart ( یک شرکت چند ملیتی امریکایی که زنجیره‌ای از هایپرمارکت ها، فروشگاه‌های بزرگ تخفیف دار و فروشگاه‌های مواد غذایی در ایالات متحده را اداره می‌کند) در این ماه اعلام کرد که با مصرف این دارو، مصرف غذا با کاهش اندکی مواجه شده است و این موضوع باعث فروش سهام شرکت هایی از جمله نستله، بزرگترین تولید‌کننده مواد غذایی بسته‌بندی در جهان شد.

  • خرید ۷.۱ میلیارد دلاری غول داروسازی سوئیس

شرکت سوئیسی مراقبت‌های بهداشتی Roche اعلام کرد که روز دوشنبه Telavant Holdings را در معامله‌ای به ارزش ۷.۱ میلیارد دلار خریداری می‌کند. روشه در بیانیه‌ای گفت: Telavant برای افرادی که از بیماری‌های التهابی و فیبروتیک رنج می‌برند، دارو می‌سازد و در حال توسعه یک درمان نویدبخش جدید برای بیماران مبتلا به بیماری کرون است. بر اساس این قرارداد، Roche حق توسعه، تولید و تجاری‌سازی RVT-۳۱۰۱، یک آنتی بادی آزمایشی را در ایالات متحده و ژاپن به‌دست خواهد آورد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • سود این شرکت هلندی دو برابر شد

شرکت فن آوری سلامت هلندی فیلیپس روز دوشنبه اعلام کرد چشم‌انداز وسیع‌تری برای سال پیش رو دارد و انتظارات تحلیلگران برای سود اصلی سه ماهه سوم را تغییر داد. سود اصلی بیش از دو برابر شد و به ۴۵۷ میلیون یورو (۴۸۳.۳ میلیون دلار) رسید، در حالی که با افزایش تقاضا برای اسکنرهای پزشکی، تجهیزات نظارت بر بیمار و دستگاه‌های بهداشتی شخصی، فروش آنها با ۱۱ درصد افزایش به ۴.۵ میلیارد یورو رسید.

  • صنعت بازی، بیشترین سود از هوش مصنوعی را می‌برد

مورگان استنلی ( شرکت خدمات مالی امریکایی ) معتقد است که پلتفرم‌های بازی مانند ایکس باکس مایکروسافت و پلی‌استیشن سونی بیشترین سود را از پذیرش هوش مصنوعی در صنعت بازی‌ها خواهند برد. طبق برخی گزارش ها، شرکت‌های پلتفرمی مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت باید کمتر در معرض خطرات اختلالات ناشی از هوش مصنوعی باشند. در واقع، آنها احتمالاً به عنوان ابزارهای اصلی توزیع ابزارهای هوش مصنوعی شناخته خواهند شد. تحلیلگران همچنین شرکت‌های دیگری را از جمله یونیتی سافتویر، رابلوکس کورپ و تنسنت هولدینگز لیمیتد به عنوان عضو این گروه شناسایی کردند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تاثیر توقف حملات زمینی اسرائیل به غزه بر قیمت نفت

قیمت نفت به دنبال روند نزولی بازارهای سهام کاهش یافت. اسرائیل تصمیم گرفت درحال‌حاضر حمله زمینی به غزه را متوقف کند، زیرا تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی بیشتر گروگان‌ها در حال انجام است. قیمت شاخص جهانی نفت برنت به زیر ۹۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت پس از دو هفته متوالی افزایش قیمت، حدود ۸۷ دلار معامله شد.

  • تخفیف شگفت‌انگیز گروه علی بابا به مناسبت روز مجردان

گروه علی بابا، غول تجارت الکترونیک، اعلام کرد که با آماده شدن برای خرید سالانه در روز مجردان( روز مجردها تعطیلاتی است که توسط افراد مجرد در چین جشن گرفته می‌شود و به عنوان بزرگترین رویداد خرید آنلاین در جهان شناخته می‌شود)، تخفیف‌های زیادی ارائه می‌دهد.این موضوع نشان دهنده آن است که اعتماد مصرف‌کننده چینی همچنان در سطح پایینی قرار دارد. در طی این رویداد که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و برخلاف نامش، چندین هفته به طول می‌انجامد، بیش از ۸۰ میلیون محصول با پایین‌ترین قیمت در امسال عرضه خواهد شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر