کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۸۸

کسری بودجه آمریکا سر به فلک کشید / هشدار جدی این زن به ایلان ماسک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کسری بودجه آمریکا سر به فلک کشید / هشدار جدی این زن به ایلان ماسک

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۲۹ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آمریکا، گرفتار افزایش کسری بودجه

دولت ایالات متحده روز جمعه کسری بودجه ۱.۶۹۵ تریلیون دلاری را در سال مالی ۲۰۲۳ به ثبت رساند که نشان دهنده جهش ۲۳ درصدی نسبت به سال قبل بود، زیرا درآمدها کاهش یافت و هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمانی افراد سالخورده و هزینه‌های بهره بی‌سابقه بدهی فدرال افزایش یافت. وزارت خزانه داری گفت که این کسری بیشترین میزان از زمان شکاف ۲.۷۸ تریلیون دلاری ناشی از کووید در سال ۲۰۲۱ بوده است.

  • تشدید بار فشار اقتصادی بر دوش مصر

مصر برای دومین بار در این ماه با مشکلات اقتصادی مواجه شد، زیرا این کشور شمالی افریقا با کمبود شدید ارز دست و پنجه نرم می‌کند. طبق آمار S&P ( شرکت ارائه دهنده شاخص اعتبار مالی)، کاهش رتبه اقتصادی مصر به دلیل تاخیرهای مکرر در اجرای اصلاحات پولی و ساختاری است. این تاخیر‌ها باعث تشدید عدم تعادل در بازار ارز، بدتر شدن وضعیت دارایی‌های خارجی بانک‌های سیستمی و تاخیر در پرداخت صندوق بین‌المللی پول شده است.
 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مقابله جدی این زن با ایلان ماسک

نخستین زن در قدرتمندترین اتحادیه کارگری آلمان( آی‌جی متال)، که قرار است روز دوشنبه در مجمع عمومی اتحادیه در فرانکفورت سکان هدایت این اتحادیه را بر عهده بگیرد، به ایلان ماسک در مورد تلاش‌ها برای جلوگیری از تشکیل اتحادیه در کارخانه تسلا در نزدیکی برلین هشدار داد. کریستین بنر، گفت: «باید مراقب باشید. قوانین بازی در اینجا متفاوت است.» IG Metall (اتحادیه غالب فلزکاران در آلمان است که آن را به بزرگترین اتحادیه کشور و همچنین بزرگترین اتحادیه صنعتی اروپا تبدیل می‌کند) این قدرت را دارد که از برخی از بزرگترین شرکت‌های آلمان از جمله ایرباس، زیمنس، فولکس واگن و دیگر غول‌های صنعت خارج شود.

  • تلاش سازمان تحقیقات فضایی هند برای پرواز آزمایشی اخیر خود

آژانس فضایی اعلام کرد هند پس از غلبه بر یک نقص فنی قبل از مأموریت برنامه‌ریزی شده خود برای بردن فضانوردان به فضا تا سال ۲۰۲۵، شنبه نخستین پرواز از یک سری پروازهای آزمایشی کلیدی را با موفقیت انجام داد. سومانات، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند گفت که این آزمایش شامل پرتاب یک ماژول به فضا و بازگرداندن آن به زمین برای آزمایش سیستم فرار خدمه فضاپیما بود و پس از برخورد آن در خلیج بنگال بازیابی شد. به دلیل شرایط جوی، پرتاب بامداد با ۴۵ دقیقه تاخیر انجام شد. به گفته سومانات، تلاش دوباره بیش از یک ساعت به تعویق افتاد زیرا مشکلی در موتور وجود داشت، و رایانه زمینی، بلند کردن ماژول را در حالت تعلیق قرار داد.
 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • نقص فنی این شرکت به ضررش تمام شد

Okta ( یک شرکت نرم افزار امریکایی که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد) روز جمعه نقض سیستم پشتیبانی مشتری خود را فاش کرد که به برخی از هکرها اجازه می‌داد فایل‌های آپلود شده توسط مشتریان خاص را مشاهده کنند. به همین دلیل سهام این شرکت نرم افزاری را حدود ۱۲% کاهش یافت. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو خدمات هویتی مانند ورود به سیستم و احراز هویت چند عاملی را که برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین استفاده می‌شود، به مشتریانی از جمله OpenAI با پشتیبانی مایکروسافت ارائه می‌کند. سهام Okta با افت ۱۱.۶ درصدی به ۷۵.۵۷ دلار رسید.

  • تلاش چین برای مقابله با رکود در بازار ملک

داده‌های این هفته نشان داد که سرمایه‌گذاری در املاک که یکی از محرک‌های کلیدی فعالیت اقتصادی چین است، همچنان وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که قیمت مسکن با سریع‌ترین سرعت در ماه سپتامبر کاهش یافت. این موضوع، خوش بینی سرمایه‌گذاران را نسبت به داده هایی که نشان دهنده افزایش رشد اقتصادی در سه ماهه سوم است، تغییر داد. هائو هونگ، اقتصاددان ارشد گروه سرمایه‌گذاری رشد، گفت: «سرمایه‌گذاران باید راهی برای برون رفت از همه مشکلات عمده مانند مشکلات املاک پیدا کنند. او گفت: اینکه پکن چگونه بازار املاک خود را مدیریت می‌کند و روابط خود با ایالات متحده را مدیریت می‌کند، کلیدی است و افزود که هیچکس درحال‌حاضر به داده‌های اقتصادی اهمیت نمی‌دهد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر