کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۷

از افزایش بدهی وام‌های دانشجویی تا کاهش تقاضا در بخش خدمات

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش بدهی وام‌های دانشجویی تا کاهش تقاضا در بخش خدمات

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۳ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تصمیم اتحادیه اروپا برای کشاورزان

کشاورزان چغندرقند اروپا می خواهند به به دلیل مقررات زیست محیطی از کشت این محصول کناره‌گیری می‌کنند. این امر می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها شود زیرا این مقررات با تلاش‌های آنها برای کنترل تورم مواد غذایی و تضمین عرضه پایدار مواد غذایی در تضاد است. کشاورزان پس از اعلام رای دادگاه اتحادیه اروپا، محصولات خود را تغییر می‌دهند، آنها دیگر نمی‌توانند از ممنوعیت به اصطلاح نئونیک - حشره کش هایی که در برابر بیماری هایی مانند زردی ویروسی در چغندرقند محافظت می‌کنند اما برای زنبورها و سایر گرده افشان‌ها سمی هستند، معاف شوند.

 

  • تاثیر کاهش تقاضا بر فعالیت بخش خدمات ایالات متحده

فعالیت در بخش خدمات ایالات متحده در حال کاهش است. این موضوع به دلیل کاهش تقاضا در ۸ ماه گذشته است. شاخص فعالیت تجاری ایالات متحده( S&P Global Flash US )در ماه سپتامبر به ۵۰.۲ کاهش یافت. این پایین‌ترین رقم در هشت ماه گذشته است. اقتصاددانان بلومبرگ انتظار داشتند که بخش خدمات در ماه سپتامبر به سطح ۵۰.۷ بازگردد.

The New York Times 25 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصاد اعلام کرد:

 

  • جایگاه برتر صادرات هند نسبت به چین

به گفته رئیس سازمان ارتقای صادرات هند، در حالی که چین دارای اکوسیستم صادراتی است، هند به عنوان یک کشور دموکراسی در جایگاه بهتری به عنوان صادرکننده به اروپا قرار دارد. مدیرکل و مدیرعامل فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند (FIEO) گفت: با تغییر مشخصات صادرات، احتمالاً اروپا اتکای زیادی به هند خواهد داشت.

 

  • کاهش سهام آسیایی به دنبال بالا ماندن نرخ بهره

سهام آسیایی روز دوشنبه، پس از آنکه بانک‌های مرکزی هفته گذشته اعلام کردند که نرخ‌های بهره برای مدت طولانی تری بالا می‌ماند، سقوط کردند. این در حالی بود که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم از ایالات متحده و اروپا بودند. در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵ درصد کاهش یافت.

Financial Times 25 September

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • افزایش قیمت نفت، تهدیدی برای کشورهای در حال توسعه

همین چند ماه پیش، دارایی‌های بازارهای نوظهور در میان سرمایه‌گذاران بسیار محبوب بود، زیرا تورم پایین بود و انتظار کاهش نرخ‌های بهره وجود داشت. با این حال، اکنون این تجارت جذابیت خود را از دست داده است و دیگر مانند گذشته جذاب نیست.این تغییر سریع به این دلیل اتفاق افتاد که قیمت نفت حدود ۳۰ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح امسال افزایش یافت که بر کشورهای در حال توسعه تأثیر گذاشت. افزایش قیمت نفت، تهدیدی برای تراز مالی کشورهایی است که به واردات انرژی متکی هستند.

 

  • افزایش بدهی وام‌های دانشجویی در امریکا

بر اساس مطالعه موسسه بروکینگز، امریکایی‌ها بیش از ۱.۷ تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی فدرال دارند و سالانه یک میلیون درخواست برای وام هم رد می‌شود. با این حال، هزینه‌های شهریه، خوابگاه و غذا در چهار دهه گذشته سه برابر شده است، به طوری که حتی با کمک مالی، بسیاری از خانواده‌های کم درآمد و متوسط نمی‌توانند آن را تامین کنند.

The Washington Post 25 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر