کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۶۲

از افزایش نرخ اجاره‌خانه تا صعود قیمت طلا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش نرخ اجاره‌خانه تا صعود قیمت طلا

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۸ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • مقاومت اقتصاد روسیه در مقابل تحریم‌ها

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت اقتصاد روسیه در برابر فشارهای خارجی بی‌سابقه مقاومت کرده و به طور کامل بهبود یافته است. پوتین اعلام کرد: «اقتصاد روسیه مرحله بهبود خود را به پایان رسانده و در برابر فشارهای خارجی بی‌سابقه، از جمله تحریم‌های نخبگان حاکم در بلوک غربی مقاومت کرده است.» با این حال پوتین بر اهمیت حفظ روابط دوستانه با سایر کشورها تاکید کرد.

  • افزایش اجاره خانه در بریتانیا

 طبق آخرین داده هامپتون، یکی از معتبرترین آژانس‌های املاک و اجاره در بریتانیا، اجاره بهای املاک مسکونی با نرخ بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. در واقع، متوسط اجاره بها برای املاک نوساز به میزان قابل توجهی یعنی ۱۲ درصد در سال گذشته افزایش یافته است که سریع‌ترین افزایش ثبت شده از زمان ایجاد این شاخص در سال ۲۰۱۴ است. این در حالی است که نرخ‌های بهره بالا، خرید ملک را به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز کرده است و فروشندگان را وادار به کاهش قیمت‌های درخواستی خود کرده است.

The Washington Post 19 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصاد نسخه به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • صادرات زغال سنگ از اوکراین به ترکیه

بر اساس داده‌های گمرک روسیه که توسط رویترز بررسی شده است، میزان زغال سنگ تولید شده به ارزش حداقل ۱۴.۳ میلیون دلار در مناطقی از اوکراین که به روسیه ضمیمه شده است، امسال به ترکیه، عضو ناتو صادر شده است. بر اساس داده ها، بین فوریه و ژوئیه ۲۰۲۳، تقریباً ۱۶۰۴۰۰ تن زغال سنگ از مناطق الحاق شده شرق اوکراین دونتسک و لوهانسک به ترکیه رسید. داده‌های گمرک سه تولیدکننده را فهرست کرده است که زغال‌سنگ را از این دو منطقه به ترکیه در آن دوره خاص حمل کرده‌اند.

  • روند افزایشی قیمت طلا

قیمت طلا روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید. این به دلیل از دست دادن ارزش دلار امریکا در هفته گذشته بود. سرمایه‌گذاران درحال‌حاضر توجه زیادی به نشست سیاست دو روزه فدرال رزرو دارند که اواخر امروز آغاز می‌شود. هر اونس طلای امریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹۵۴.۳۰ دلار رسید.

The New York Times 19 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصاد به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اقتصاد برتر جهان با شوک انرژی دست و پنجه نرم می‌کند

آلمان در قرن بیست و یکم همواره در اقتصاد خود موفق بوده است. تسلط آنها در بازار جهانی محصولات سطح بالا، مانند خودروهای لوکس و ماشین‌آلات صنعتی، به آنها این امکان را داده است که به شدت بر صادرات تکیه کنند تا جایی که نیمی از اقتصادشان بر آن استوار است. اکنون آلمان بدترین اقتصاد بزرگ توسعه یافته جهان است. به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین و از دست دادن گاز طبیعی ارزان قیمت مسکو، شوک بی‌سابقه‌ای به صنایع انرژی آلمان وارد شد.

  • اوراق بهادار بانک VTB Eroupe آلمان مسدود شد

VTB دومین بانک بزرگ روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: دادگاه روسیه ۸۰.۷ میلیون یورو (۸۶.۲ میلیون دلار) از اوراق بهادار متعلق به VTB Eroupe آلمان، یکی از شعبه‌های سابق بانک VTB روسیه را که سال گذشته توسط دولت آلمان تصاحب شده بود، مسدود کرده است. پرونده‌های دادگاه در تاریخ ۱۴ سپتامبر نشان داد که دادگاه در سن پترزبورگ با درخواست VTB برای اعمال اقدامات موقت موافقت کرد و اوراق بهادار را توقیف کرد.

Financial Times 19 September

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر