پیش‌بینی روند بورس برای هفته منتهی به ۳۱ شهریور؛

بازدهی بورس از بازارهای دیگر بهتر است/ دو صنعت مهم لیدر این هفته

آخرین روز معاملات بورس را قبل از تعطیلات خنثی و کم رمق پشت سرگذاشتیم که انگار برخی از دقایق هیچ معامله‌ای صورت نگرفت و در طول این هفته نیز بازار کش و قوس خاصی نداشت.

بازدهی بورس از بازارهای دیگر بهتر است/ دو صنعت مهم  لیدر این هفته

آخرین روز معاملات بازار سهام را خنثی و کم رمق پشت سرگذاشتیم که انگار برخی از دقایق هیچ معامله‌ای صورت نگرفت و در طول این هفته نیز بازار کش و قوس خاصی نداشت. به نظر می‌رسد هفته خاص ومتفاوتی را نداشتیم و و فضا ارام و بی‌تنش و بی‌حرکت پیش می‌رود. روزهای ابتدای هفته کمی پر عرضه تر و روزهای بعد بهتر بود. در مجموع می‌توان انتظار داشت از مهرماه شرایط کمی بهبود یابد.

محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه عنوان کرد: اتفاقی که برای بازار در مدت اخیر رخ داد این بود که با رشدی مواجه شد هر چند زیاد نبود؛ اما باعث شد که روند نزولی بورس به پایان برسد. در ادامه هم چند روز بازار اصلاح داشت و معتقدم که اصلاح فعلی بیشتر زمانی است؛ همچنین پیش‌بینی می‌کنم برای هفته‌های آتی روند صعودی ادامه یابد و حتی بر این باورم که در مهر و آبان بازار مثبتی را شاهد هستیم. صنایعی هم که در این روزها می‌توانند پیشرو باشند بی‌شک در ابتدا صنعت پالایشی (باتوجه‌به اینکه نرخ جهانی نفت و کرک اسپردها رشد داشته‌اند) است. در کنار آن صنعت خودرو هم می‌تواند در بازار لیدری کند. باتوجه‌به اخبار و حواشی صنعت خودرو (هم تجدید ارزیابی و هم افزایش نرخ) پس صنعت خودرو در کنار پالایشی در بازار لیدری خواهند کرد. دراین‌بین باتوجه‌به ابلاغیه اخیر درباره اصلاح نرخ صنعت پتروشیمی هم امکان رشد را دارد؛ اما این موضوع تأثیر بیشتری برای صنعت پالایشگاه خواهد داشت.

 وی با تأکید به اینکه بورس در ۶ ماه آتی آینده روشنی را پیشرو دارد، ادامه داد: بر این باور هستم که بازار سهام به نسبت بازارهای مالی موازی با احتمال بالا بازدهی بیشتری را برای سهام‌داران و فعالان بر جای می‌گذارد. الان در دوره اصلاح روند صعودی هستیم در این اصلاح معمولاً حجم معاملات کاهش پیدا می‌کند. کاهش حجم معاملات اتفاق خوبی است البته بر خلاف تصور عامه که همیشه بر این باورند که همیشه باید حجم معاملات بالا باشد در اصلاح نیازی به حجم بالا نیست. چراکه روند صعودی است و در اصلاح فروشنده‎ای پیدا نمی‌شود. بررسی معاملات بیانگر این موضوع است که عرضه سنگینی در بازار وجود ندارد. این نوع معاملات دلالت بر این دارد که فعالان به هر قیمتی حاضر به فروش سهام نیستند به دلیل اینکه روند بازار صعودی شده و روند نزولی پایان‌یافته است.

 این فعال بورسی در پایان افزود: به‌عنوان‌مثال ماه گذشته در شرایط منفی بازار حجم معاملات هم بالا بود چراکه روند نزولی را شاهد بودیم، در واقع زور روبه‌پایین بود. الان برعکس این موضوع را شاهد هستیم؛ بنابراین در اصلاحات صعودی معمولاً حجم به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و معتقدم که اتفاق مطلوبی برای بازار تلقی می‌شود. درهرحال معتقدم که بورس در ۶ ماه آتی و سال بعد بازدهی بهتر و بیشتری نسبت به بازارهای موازی را خواهد داشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    از شواهد و قرائن رسیده به نظر می رسد که دولت رئیسی قصد داره پول های آزاد شده را به بازار سرمایه تزریق کند تا چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآید و اگه اینگونه شود قطعا" وضعیت تولید ، صادرات و کسب و کار از حالت رکود و سقوط خارج شده و دیگه سرمایه ها بجای اینکه در بازارهایی همچون ارز ، سکه‌، طلا ، خودرو، ملک و ... که تورم زا هستند به سمت بازار سرمایه سرازیر خواهند شد و چرخ اقتصاد به حرکت در خواهد آمد . فقط کمی درایت، تدبیر ، برنامه ، کفایت و مدیریت لازم هست‌

  • ناشناس

    شاخص ۳۴۰۰۰۰۰ خواهد بود

  • مجید

    جمهوری اسلامی متخصص دروغ و آمار سازیه تمام اعداد و ارقام بورس دروغه بورس ایران یک روش کلاه برداری برای بالا کشیدن سرمایه مردمه ، فریب این دزدها را نخورید سرمایه تان را تبدیل به ملک یا طلای فیزیکی یا دلار بکنید تا از بی ارزش شدن پول در امان بمانید

  • علی

    یک سوم پولی که تو بورس گذاشتم رو تو سه ماه گذشته از دست دادم . اگر پولم زیاد بود وارد ملک میشدم ولی همان اندک سرمایه هم که با چنگ و دندان بدست اورده بودم باختم این اخبار کذب رو چرا منتشر می کنید و افراد ساده لوحی مثل بنده رو به سمت بورس سوق میدهید .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر