کارشناس بورسی در گفت‌وگو با «تیتر کوتاه»:

معاملات شنبه را با دقت پایش کنید

کارشناس بازار سرمایه گفت: در آخرین روز هفته شاهد معاملات متعادلی در بازار بودیم که طرف عرضه و تقاضا به صورت منطقی در آن دیده می‌شد.

معاملات شنبه را با دقت پایش کنید

در روزهای ابتدایی شهریورماه بازار سهام شاهد جهش دور از انتظار قیمت ها در دو بال بورس و فرابورس بود. در این مدت برخلاف هفته های گذشته تقاضا در بسیاری از نمادها افزایش پیدا کرد و همین امر سبب شد تا نماگر اصلی بورس به محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد.

با رسیدن به مرز حساس ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی طبیعی است که رفتار معامله‌گران دستخوش تغییراتی شود، با وجود آنکه آخرین روز معاملاتی هفته به سبزی اولین روز آن نبود اما شاخص کل در مجموع نخستین هفته شهریور را با بازدهی ۸ درصدی به پایان رساند که در سه ماه و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است. همچنین پیش از این نیز بعضی از تحلیلگران عنوان کرده بودند که در وضعیت کنونی و شرایط اقتصادی حال حاضر انتظار رشد شارپی از بورس نداریم و تنها فاصله‌گیری از روند فرسایشی و رکودی، در کنار رشد متعادل و منطقی برگ برنده بورس در مقایسه با سایر بازارها به شمار می‌رود.

بر همین اساس پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار هفته‌ای که گذشت را به خوبی آغاز کرد و ارزش معاملات به ۷.۵ هزار میلیارد تومان رسید اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بازار کمی در عملکرد خود کند بود و ارزش معاملات هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

در این بین باید منتظر ارزش معاملات روز شنبه ماند چراکه این روز نه تنها تعیین‌کننده، معاملات هفته بعد است بلکه آغاز روند صعود تا شاخص ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را تایید می‌کند. معتقدم اگر که ارزش معاملات به ۷.۵ هزار میلیارد تومان بازگردد یا حتی به ۸ هزار میلیارد تومان هم برسد، بازار روند خوبی را شروع می‌کند؛ در غیر این صورت به نظر می‌رسد کف شاخص همین عددی بود که چند وقت قبل به آن رسید و با وجود قیمت فعلی دلار پایین تر نخواهد آمد.

پیام- الیاس -کردی

این فعال بازار سرمایه با تاکید بر اهمیت روزهای ابتدای هفته گفت: معتقدم که روند معاملات روزهای شنبه و یکشنبه اهمیت ویژه در بازار خواهد داشت و باید دید که بورس تاب و توان مقاومت را دارد یا اینکه درجا می‌زند.

مخصوصا اگر روز یکشنبه را مبنا قرار بدهیم نتیجه بهتری حاصل می‌شود چراکه در این روز عرضه‌های در بازار دیده می‌شود و این عرضه‌ها را باید بررسی کرد که آیا با تقاضای پاسخ داده می‌شود. به عنوان مثال همین یکشنبه‌ای که گذشت دیده شد، تقاضا همپای عرضه ها وجود داشت و تا ۱-۲ روز بعد هم بازار مثبت بود. حتی تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم بازاری نسبتا خوبی را شاهد بودیم.

الیاس کردی در پایان چنین گفت: این هفته به روزهای شنبه و یکشنبه دقت ویژه‌ای باید داشته باشیم چراکه تعیین کننده‌ای صعود به شاخص ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد یا توقف در همین محدوده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر