کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۹

از کاهش قیمت قبوض انرژی تا افزایش نرخ بهره بانک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از کاهش قیمت قبوض انرژی تا افزایش نرخ بهره بانک

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ ( ۳ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی موارد زیر را گزارش کرد:

 

  • اقدام ویژه شرکت‌های وال استریت

گروهی از شرکت‌های وال استریت که صدها میلیون دلار به شرکت Wework وام داده‌اند در حال بررسی امکان تشکیل پرونده ورشکستگی هستند. این موضوع می‌تواند به خروج شرکت از اجاره نامه‌های گران قیمت کمک کند. بلک راکف کینگ استریت، بریگارد و سایر شرکت‌ها در حال برگزاری بحث‌های اولیه درباره آینده Wework هستند، زیرا این شرکت تلاش می‌کند هزینه‌های اجاره خود را کاهش دهد.

Wework یک شرکت امریکایی است که فضاهای کار مشترک برای استارتاپ‌های فناوری ارائه می‌دهد و به کارآفرینان، نویسندگان آزاد و کسب و کارهای کوچک و بزرگ خدمات می‌دهد.

 

  • تحریم‌ جدید کانادا علیه روسیه

کانادا روز چهارشنبه تحریم‌های بیشتری را علیه ۴ فرد و ۲۹ نهاد که ارتباط مستقیمی با مجمع نظامی-صنعتی روسیه و همچنین بخش‌های مالی و هسته‌ای این کشور دارند، اعلام کرد. بر اساس بیانیه دولت، طبق تحریم ها، یک سرهنگ نیروی مسلح روسیه که فرمانده پنجاه و سومین تیپ موشکی ضد هوایی بود، با سرنگونی پرواز MH۱۷ خطوط هوایی مالزی در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۴ در حالی که بر فراز شرق اوکراین در حال رواز بود، مرتبط است.

The Wall Street Journal 25 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ایران به بریکس پیوست

بریکس روز پنجشنبه اعلام کرد که شش کشور از جمله عربستان سعودی و ایران به عنوان اعضای کامل در ژانویه سال آینده به این اتحادیه خواهند پیوست. سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری افریقای جنوبی روز پنجشنبه در پایان سه نشست اعلام کرد بخش اقتصاد‌های نو ظهور با دعوت از شش کشور جدید از جمله آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با گسارش و توسعه موافقت کرده‌اند.

 

  • افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه

بانک مرکزی ترکیه روز پنجشنبه نرخ بهره خود را ۷۵ واحد پایه افزایش داد و به ۲۵ درصد رساند. کمیته سیاست پولی بانک تصمیم به ادامه روند انقباض پولی برای کاهش تورم گرفت. این بانک اعلام کرد: شاخص‌های اخیر حاکی از تداوم افزایش روند زیربنایی تورم است.

The New York Times 25 August

روزنامه گاردین (The Guardian) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • کاهش قیمت قبوض انرژی در بریتانیا

با کاهش سقف قیمت توسط رگولاتوری، قبوض انرژی در بریتانیا به میانگین ۱۹۲۳ پوند کاهش پیدا می‌کند. قبوض انرژی برای خانوارهای بریتانیایی کاهش پیدا می‌کند اما دولت قصد ندارد ضمانت قیمت انرژی ۴۰۰ پوندی را تمدید کند.

 

  • برنامه خرده فروشان بریتانیایی برای مقابله با رکود

آخرین آمار از فعالیت‌های آنلاین و خیابانی نشان می‌دهد که خرده فروشان بریتانیایی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش مشاغل و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری در ماه‌های آینده هستند، زیرا نشانه هایی از رکود عمیق در هزینه‌های مصرف‌کنندگان ظاهر شده است.

The Guardian 25 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر