کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۸

سقوط جت شخصی رئیس واگنر همزمان با فرود هند روی ماه

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

سقوط جت شخصی رئیس واگنر همزمان با فرود هند روی ماه

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی و بین‌الملل اعلام کرد:

  • رئیس واگنر در سقوط جت خصوصی در روسیه کشته شد

اواخر روز چهارشنبه تایید شد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، در یک جت شخصی بود که در منطقه توور در شمال غربی روسیه سقوط کرد و همه ۱۰ مسافر آن کشته شدند. در بیانیه آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه ۱۰ نام ذکر شده است که سه نفر از آنها خدمه هستند که سوار هواپیمای امبرائر شده‌اند. دیمیتری اوتکین، یکی از بنیانگذاران واگنر نیز جزو آنها بوده است. در این بیانیه آمده است: پرواز هواپیمای امبرائر-۱۳۵ (EBM-۱۳۵BJ) بر اساس مجوز استفاده از حریم هوایی که طبق روال تعیین شده صادر شده، انجام شد.

  • موافقت رهبران بریکس با گسترش این گروه

نالدی پاندو، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی گفت، رهبران بریکس روز چهارشنبه با گسترش عضویت بلوک پنج کشور موافقت کردند و اعلامیه مهمی قبل از پایان اجلاس سه روزه در ژوهانسبورگ اعلام خواهد شد. پاندور در مصاحبه‌ای با رادیو اوبونتو که توسط وزارت امور خارجه اداره می‌شود، گفت: ما سندی داریم که اتخاذ کرده‌ایم و دستورالعمل‌ها و اصول فرآیندها را برای در نظر گرفتن کشورهایی که مایل به عضویت در بریکس هستند، تعیین کرده‌ایم.

The Wall Street Journal 24 August

روزنامه گاردین (The Guardian) نیز در بخش بین‌الملل به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پرتاب دومین ماهواره توسط کره شمالی

به گزارش رسانه‌های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه دومین پرتاب ماهواره شناسایی نظامی خود را انجام داد که به دلیل خطا در "سیستم انفجار اضطراری" موشک در مرحله سوم پرواز با شکست مواجه شد. پایگاه خبری KCNA در پیونگ یانگ گزارش داد که ماهواره Malligyong-۱ بر روی یک موشک حامل نوع جدید Chollima-۱ در پایگاه پرتاب ماهواره Sohae در شهرستان Colsan در استان Phyongan شمالی قرار داشت.

  • هند روی ماه است

هند روز چهارشنبه با فرود موفقیت‌آمیز ماموریت ماه‌اش چاندرایان-۳، نخستین کشوری شد که در قطب جنوب ماه فرود آمد. سریدهارا پانیکر سومانات، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) به نخست وزیر نارندرا مودی که به طور مجازی به این رویداد پیوست، گفت: "ما به فرود نرم روی ماه دست یافتیم. هند روی ماه است."

The Guardian 24 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی و سیاسی موارد زیر را گزارش کرد:

  • چین، ژاپن را محکوم کرد

چین روز پنجشنبه انتشار آب رادیواکتیو از نیروگاه اتمی شکسته فوکوشیما در ژاپن را محکوم کرد و در عین حال واردات تمام محصولات آبزی از این کشور را به حالت تعلیق درآورد. اداره کل گمرک چین روز پنجشنبه اعلام کرد که "کلیه واردات محصولات آبزی منشأ ژاپن را از امروز به حالت تعلیق در می‌آورد." این امر پس از آن صورت گرفت که پکن هشدار داده بود اگر توکیو تصمیم بحث برانگیز خود را برای رهاسازی فاضلاب تصفیه شده در اقیانوس آرام ادامه دهد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

  • روسیه حملات پهبادی اوکراین را خنثی کرد

وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور تلاش اوکراین برای انجام حملات با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در مناطق بریانسک و کالوگا را خنثی کرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین شبانه با پهپاد به خاک روسیه حمله تروریستی کرد. این بیانیه افزود: دو پهپاد اوکراینی در منطقه بریانسک و یک پهپاد در منطقه کالوگا سرنگون شدند.

The New York Times 24 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر