افزایش ۱۶ درصدی صادرات گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی صادرات گاز و ۲۲ درصدی گاز مایع (ال‌پی‌جی) بودیم، اظهار کرد: تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق در حال نهایی‌سازی است.

افزایش ۱۶ درصدی صادرات گاز

مجید چگنی افزود: ترکیه هم مایل به تمدید قرارداد خرید گاز از ایران است، ضمن اینکه مذاکرات برای صادرات گاز به عمان، احیای قرارداد پاکستان و تجارت گاز با روسیه ادامه دارد و کشورهای اروپایی مذاکراتی برای واردات گاز از ایران از مسیر ترکیه با ما انجام داده‌اند که هنوز به ثمر ننشسته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با تسویه بدهی ترکمنستان در سه قسط، حجم سوآپ گاز از این کشور را از روزانه ۴.۵ به ۸ میلیون مترمکعب رسانده‌ایم.

چگنی تصریح کرد: طبق تازه‌ترین بولتن آماری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خالص صادرات گاز ایران در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب حدود ۱۸.۷۹ و ۱۸.۴۳ میلیارد مترمکعب بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: جهش صادرات گاز در دو سال گذشته در حالی رقم خورد که ایران از سال ۱۴۰۰ به‌صورت جدی وارد ناترازی گاز در فصل زمستان شده، اما نه تنها به تعهدهای صادراتی خود در طول سال عمل کرده، بلکه این مقدار را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر