گفت‌وگوی تیتر کوتاه با سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:

تله سایت‌های غیر معتبر برای فروش بلیت‌های اربعین چیست؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: مردم جهت خرید بلیت‌های اربعین از طریق سایت‌های فروش رسمی شرکت‌های هواپیمایی و یا دفاتر فروش آنلاین که اطلاعات آنها بر روی لینک اربعین سازمان هواپیمایی کشور است، اقدام کنند.

تله سایت‌های غیر معتبر برای فروش بلیت‌های اربعین چیست؟

نرخ‌های متفاوت بلیت هواپیما برای سفر به کشور عراق بعد از اعلام نرخ بلیت سفر به این کشور درایام اربعین سوالاتی را برای متقاضیان این سفر ایجاد کرده است. قیمت بلیت‌های اربعین در برخی سایت‌ها با نرخ اعلام شده توسط سازمان هواپیمایی کشور فاصله قابل تاملی دارد. از طرفی برخی متقاضیان خرید بلیت پروازهای اربعین در مراجعه به سایت‌ها با پیام نبود صندلی مواجه شدند و این سوال برایشان پیش آمد که آیا این پیام مبنی بر اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت پروازها است یا خیر.

تیتر کوتاه در مصاحبه با جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور به بررسی و رفع ابهامات موجود در نحوه صحیح خرید بلیت پروازهای اربعین پرداخت.

توصیه سازمان هواپیمای کشور به خریداران بلیت اربعین

یازرلو در پاسخ به سوال تیتر کوتاه در خصوص روش‌های مطمئن خرید بلیت اربعین اعلام کرد: سازمان هواپیمایی کشور دو روش را برای فروش و عرضه بلیت‌های اربعین در نظر گرفته‌ است. یک، ایرلاین‌هایی که اسامی آنها اعلام شده و لینک آنها در سایت سازمان هواپیمایی کشور موجود است و مردم می‌توانند از طریق این ایرلاین‌ها بلیت‌ها را تهیه کنند و دوم، سایت‌های که توسط سازمان هواپیمایی انتخاب شده‌اند و مردم میتوانند به آنها مراجعه کنند. این ایرلاین‌ها و سایت‌ها باید همان مواردی را اجرا کنند که ما به آنها اعلام کرده‌ایم.

جعفر-یازرلو

دلیل اختلال برخی سایت‌ها در هنگام خرید بلیت

یازرلو افزود: برخی از ایرلاین‌ها تلاش کردند به جهت بررسی بازدهی سیستم‌ها و بک آپ سایت‌هایشان، سیستم‌های فروش را بارگذاری کنند. اما چون تعداد قابل توجهی از مردم اقدام به خرید کردند، پیام نبود بلیت را دریافت کرده و نگران اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت بوند. اما جای نگرانی برای زائران نیست زیرا ما هنوز فروش را شروع نکرده‌ایم. امروز یا فردا فروش به صورت اینترنتی چه از طریق سایت‌های فروش رسمی شرکت‌های هواپیمایی که در عملیات اربعین حضور و مشارکت دارند و چه از طریق سه دفتر فروش آنلاین که اطلاعاتشان روی لینک اربعین سایت سازمان هواپیمایی کشور است، شروع خواهد شد.

سایت‌ها و دفاتر معتبر فروش بلیت اربعین

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت:  بعضی از ایرلاین‌ها پروازهای رسمی و همیشگی خود را دارند. اما برخی دیگر از ایرلاین‌ها را ما مشخص کردیم که عبارتند از: آتا، ایران ایر، ایر تور، کیش، پویا، قشم ایر و ساها که در کنار آن شرکت هایی که فروش روتین خود را دارند، مجوز فوق‌العاده اربعین را نیز گرفتند. مردم فقط از سایت رسمی این چند شرکت بلیت تهیه کنند و سه دفتر فروش هم رسما معرفی کردیم که شامل:

شرکت آرا جهان نوین گستر اطلس به نشانی www.snaptrip.ir

شرکت آبنوس گشت تهران به نشانی www.flighttoday.ir

شرکت سفرهای علی بابا به نشانی www.alibaba.ir»

وی اعلام کرد: این سه دفتر مجوز دارند زیرا ما در خصوص اجرای عملیات پرواز‌های اربعین حسینی ۱۴۰۲ به همه دفاتر فروش اطلاعیه دادیم و دفاتری که حائز شرایط فروش آنلاین بودند را اعلام کردیم به این دلیل که برنامه سازمان هواپیمایی مبنی بر فروش آنلاین است. علتش راحت و عادلانه بودن این شکل از فروش است. هرکس که اینترنت دارد میتواند تا ۹ بلیت را تهیه کند ولی بیشتر از ۹ بلیت ممنوع است. این شرکت‌ها حائز شرایط فروش آنلاین(OTA) جهت فروش مستقیم بلیت الکترونیکی بودند. در واقع این سه مجموعه الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را لحاظ کردند و تمامی ضمانت نامه‌ها و قوانینی که سازمان هواپیمایی داشت را پذیرفته‌ و انجام داده‌اند. حال شرکت‌های دیگری که بتوانند الزامات سازمان را لحاظ کنند هم می‌توانند به این فروش اضافه شوند.

برخورد قانونی با متخلفان حوزه فروش بلیت‌های اربعین

یازرلو بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیت‌های اربعین، باید از سایت رسمی فروش خودشان اقدام کنند. حال اگر ایرلاینی از زیرساخت‌های لازم برای فروش آنلاین بلیت برخوردار نبود صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق دفاتری است که اعلام شد. هرگونه فروش خارج از دو روش اعلام شده یعنی سایت رسمی فروش ایرلاین و یا دفاتر منتخب فروش آنلاین که لیست آنها در لینک پروازهای عملیات اربعین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، تخلف است. متخلفان ضمن برخوردهای قانونی یقینا به مراجع نظارتی و قضایی هم معرفی خواهند شد.»

قیمت مصوب بلیت‌های اربعین

وی در خصوص قیمت‌های نامتعارف بلیت‌های اربعین گفت: مردم گول ارزانی بلیت در برخی سایت‌ها را نخورند. فقط از این دو روش استفاده کنند. تلاش سازمان هواپیمایی بر این است که به صورت پلکانی بلیت به همه مردم عرضه شود. از تهران و غیر از این پنج فرودگاه، بلیت رفت و برگشت ایران به فرودگاه‌های عراق یعنی نجف و بغداد ۸ میلیون تومان است یعنی ۴ میلیون رفت و ۴ میلیون برگشت. زائران مجبور نیستند هر دو بلیت رفت و برگشت را بخرند. اما توصیه ما این است که در ایران بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند. فقط قیمت بلیت در فرودگاه‌های استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و کرمان، ۹.۵ میلیون تومان تعیین شده‌ است. »

بلیت-اربعین

هشدار به زائران در خصوص مبلغ هنگفت عوارض ورود و خروج

سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: کسانی که از ایرلاین‌های غیر ایرانی استفاده می‌کنند مواظب باشند که وقتی وارد فرودگاه نجف شدند باید مبلغ قابل توجهی را به عنوان عوارض ورود یا خروج بپردازند. بنابراین از گیت نمیتوانند رد شوند. توصیه سازمان هواپیمایی کشور به مردم این است که از دفاتر و سایت هایی که توسط این سازمان انتخاب شده اند، بلیت‌ها را بخرند و سعی نکنند که از برخی از سایت‌ها که مشخص نیست به کجا مربوط هستند بلیت تهیه کنند. اگر هم مردم با گرانفروشی در خصوص فروش بلیت‌های اربعین برخورد کردند، بلافاصله در سایت سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات را بارگزاری و ثبت کنند تا ما بلافاصله برخورد کنیم.»

فروش پروازهای چارتری با وجود ممنوعیت؟

یازرلو در پاسخ به این سوال که با وجود ممنوعیت پروازهای چارتری، آیا فروش این پروازها ادامه دارند، گفت: ما چه در پروازهای داخلی چه در پروازهای مربوط به اربعین به هیچ عنوان فروش چارتری نداریم. اگر جایی فروش چارتری داشته باشند بلافاصله با لغو مجوز و تعلیق فعالیت مواجه خواهند شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر