کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۴

از کاهش قیمت نفت تا افزایش نرخ وام مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از کاهش قیمت نفت تا افزایش نرخ وام مسکن

روزنامه واشینگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۲۳( ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش سیاسی اعلام کرد:

 

  • نتیجه نشست تاریخی امریکا، کره جنوبی و ژاپن

رهبران ایالت متحده، کره جنوبی و ژاپن روز جمعه در هنگام توافق برای تقویت روابط امنیتی و اقتصادی اعلام کردند که با رفتار خطرناک و تهاجمی چین در حمایت از عملیات‌های دریایی غیر قانونی و پرتاب موشک بالستیک کره شمالی مخالف هستند. این نشست رهبران که در بحبوحه فشار دیپلماتیک بایدن برای بهبود روابط بین سئول و توکیو برگزار شد، نخستین نشست در کمپ دیوید از زمانی بود که باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق، میزبان رهبران عرب خلیج‌فارس در سال ۲۰۱۵ بود.

 

  • اقدام سوئد برای حل مسئله هتک حرمت به قرآن

نخست وزیر سوئد همراه با شرکای ائتلاف، رهبر دموکرات‌های مسیحی و رهبر حزب لیبرال مقاله‌ای را برای روزنامه Dagens Nyhete نوشتند که در آن خاطر نشان کردند که برای حل مسئله هتک حرمت به قرآن، قانون نظم عمومی بدون تغییر در اصل آن بررسی خواهد شد. همچنین بر اهمیت توجه پلیس به امنیت ملی در هنگام رسیدگی به برنامه‌های تجمع و تظاهرات تاکید کردند.

The Washington Post 19 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • علل کاهش قیمت نفت

قیمت نفت در هفته منتهی به ۱۸آگوست بیش از ۳ درصد کاهش یافت. قیمت نفت به دلیل ترس از کاهش رشد اقتصادی در چین، بزرگترین وارد‌کننده نفت جهان و انتظار افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

 

  •  پیشرفت ترکیه در صنعت خودروهای برقی

شرکت خودروسازی Togg ترکیه اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۳، ۲۸۰۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی تولید می‌کند.وزیر صنعت ترکیه می‌گوید تعداد خودروهای Togg در جاده‌ها از ۲۰۰۰ فراتر رفته است. وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه نیز از این کارخانه بازدید کرد و گفت تولید با ۹۰ درصد اتوماسیون واقعا یک موفقیت بزرگ است.

The New York Times 19 August

روزنامه وال استریت ژورنال(Thye Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • وضعیت شاخص‌های سهام امریکا

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در این هفته بیش از ۲ درصد سقوط کردند و رکود عمیق ماه آگوست این موضوع را پیچیده تر کرد. شاخصNasdaq که یک شاخص وزنی بر اساس ارزش بازار است و با تغییر قیمت سهم یک شرکت، ارزش آن نیز تغییر می‌کند، روز جمعه ۰.۲% سقوط کرد.همچنین شاخص Dow rose کمتر از ۰.۱% و شاخص S&P ۵۰۰ کمتر از ۰.۱% کاهش داشته‌اند.

 

  • تاثیر نرخ وام مسکن بر خرید خانه

میانگین نرخ وام مسکن اخیرا به رکود ۷.۰۹ درصدی ۲۱ ساله رسیده است که به طور قابل توجهی هزینه خرید خانه را برای همه به جز ثروتمندان افزایش می‌دهد. این بیش از دو برابر نرخ چند سال پیش است.

The Wall Street Journal 19 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر