کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۳

از افزایش بدهی صاحبخانه ها تا کاهش سود غول نفتی عربستان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش بدهی صاحبخانه ها تا کاهش سود غول نفتی عربستان

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۳ ( ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش تجارت اعلام کرد:

  • اسکن ۸ میلیارد کره چشم

پروژه اسکن چشم توسط Sam Altman طراحی شده است. اومدیرعامل فعلی شرکت Open AI و خالق سرویس ChatGPT است. این پروژه راه‌حلی برای افزایش فرصت‌های اقتصادی، حفظ حریم خصوصی، تمایز بین انسان‌ها و هوش مصنوعی در فضای مجازی و همچنین توزیع ثروت و ترویج فراگیری دیجیتالی است.

 

  • Simon & Schuster فروخته شد

این غول انتشاراتی که یکی از بخش‌های شرکت سی بی‌اس است و در شهر نیویورک امریکا قرار دارد به یک شرکت بزرگ خصوصی به قیمت ۱.۶ میلیارد دلار به صورت نقد فروخته می‌شود. این شرکت از سال ۲۰۲۰ به دنبال خریدار بود.

The New York Times 8 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • کاهش ۳۸ درصدی سود غول نفتی عربستان

شرکت آرامکو یک شرکت دولتی نفت عربستان سعودی است. این شرکت از لحاظ مالکیت ذخایر نفت خام و گاز طبیعی یکی از با ارزشترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود.

این غول نفتی در سه ماهه دوم سال سود خالص خود را ۱۱۲.۸۱ میلیارد ریال ( ۳۰.۰۷ میلیارد دلار ) گزارش کرد که کاهشی نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته دارد.

 

  • افزایش بدهی برای صاحبان آپارتمان ها

بسیاری از صاحبان آپارتمان‌ها در سراسر ایالات متحده پس از افزایش ناگهانی هزینه‌ها در سال گذشته که ضربه‌ای به بازار املاک بود، با قصور در پرداخت بدهی مواجه شدند.

The Wall Street Journal 8 August

 

روزنامه واشینگتن پست ( The Washington Post ) در نسخه امروز خود در بخش سیاسی و جامعه به بررسی اخبار زیر پرداخت:

 

  • عبور چین از شبکه دفاعی ژاپن

واشینگتن پست روز دوشنبه به نقل از منبعی در ژاپن و ایالات متحده، ادعای نقش امنیت سایبری توسط ارتش چین را فاش کرد. طبق این گزارش جاسوس‌های سایبری ارتش آزادی بخش خلق به حساس‌ترین سیستم‌های رایانه‌ای در ژاپن نفوذ کرده بودند.

 

  • ویروس کرونا بازهم مهمان ناخوانده شد

ایالات متحده برای نخستین بار پس از پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در ماه مه، ضربه‌ای دیگر در انتقال ویروس کرونا را تجربه می‌کند. این موضوع همزمان است با پایان انقاضا کیت‌های تشخیص و رایگان نبودن آزمایش ها.

The Washington Post 8 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر