کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۴

از بدهی‌های تریلیون دلاری آمریکایی‌ها تا تجارت ناامید کننده چین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی سراسر جهان داریم.

از بدهی‌های تریلیون دلاری آمریکایی‌ها تا تجارت ناامید کننده چین

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post ) در در بخش اقتصاد  روزنامه امروز خود به تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۳ ( ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲)  اعلام کرد:

  • هکرهای تیم قرمز دست به کار شدند

شرکت‌های فناوری امریکا هکرهای تیم قرمز را استخدام کردند تا بدانند چت‌بات‌هایشان چطور تحت تاثیر قرار می‌گیرند. طبق تعریف آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA)، تیم قرمز در امنیت سایبری به نهادی اطلاق می‌شود که در شکستن و ورود، همچنین به‌دست آوردن اطلاعات طبقه‌بندی شده بدون هیچ اثری تخصص دارد. در حوزه امنیت سایبری این تیم بر روی تست نفوذ به سیستم‌های مختلف و سطح امنیت آنها تمرکز دارند.

 

  • بدهی کارت‌های اعتباری، امریکایی‌های شش رقمی را به دام انداخت

بدهی کارت‌های اعتباری به یک تریلیون دلار رسید و حتی افراد مرفهی که درآمد‌های شش رقمی دارند را گرفتار کرد. خانواده‌های پردر آمد بیشتر احتمال دارد که حداقل یک سال و بسیاری از آنها بیش از پنج سال بدهی کارت اعتباری داشته باشند.

The Washington Post 9 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Time) نیز در بخش اقتصادی نسخه امروز ح.پ به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • امید واهی فارغ التحصیلان چینی

در مراسم آغاز به کار کالج علوم و فناوری متروپولیتین در جنوب غربی چین رئیس دانشگاه به فارغ‌التحصیلان پیشنهاد کرد که در مورد شغل آنقدر حساس نباشند. نرخ بیکاری برای جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال در مناطق شهری در ماه ژوئن به ۲۱.۳ درصد رسید. انتظار می‌رود که این عدد در ماه ژوئیه بیشتر شود زیرا موج بعدی فارغ‌التحصیلان رسما از دانشجویان به جویندگان کار تبدیل می‌شوند.

 

  •  پیگیری کلاهبرداری‌های میلیاردی در زمان پاندمیک

دادستان‌های فدرال در تلاش هستند تا میلیاردها دلار پولی را که افراد به دروغ در زمان پادمیک از برنامه‌های دولتی به بهانه سرپا نگه داشتن اقتصاد به‌دست آورده بودند را پس بگیرند.

The New York Times 9 August

 در بخش اقتصاد روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) میخوانیم:

  • تجارت چین باز هم ناامید‌کننده شد

از سال ۲۰۲۰ صادرات چین کاهش چشمگیری داشته است. این روند نزولی منعکس‌کننده روابط تجاری ضعیف با جهان غرب است حتی رونق صادرات به روسیه هم کمک بزرگی به چین نکرده است.

 

  • هوش مصنوعی به کمک این شرکت ژاپنی آمد

سافت بانک که یک شرکت چندملیتی ژاپنی است و دفتر مرکزی آن در توکیو قرار دارد، بر مدیریت سرمایه‌گذاری تمرکز دارد. این هلدینگ نخستین سود سرمایه‌گذاری خود را در طول زمان یک سال و نیم منتشر کرد وگفت به شرط بندی‌های جدید در زمینه هوش مصنوعی ادامه خواهد داد.

The Wall Street Journal 9 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر