هشدار دادستان پردیس به بنگاه‌های املاک

دادستان شهرستان پردیس گفت: برای ساماندهی و تعیین تکلیف بنگاههای املاک غیر مجاز ضرب الاجل دو ماهه تعیین شده تا با اقدامات قانونی این موضوع به صفر برسد.

هشدار دادستان پردیس به بنگاه‌های املاک

محمد شیخ‌آرانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست ساماندهی مشاورین املاک به خبرنگاران افزود: با توجه مصوبه شورای مسکن و تجویز و تعیین افزایش اجاره بها تا ۲۰درصد ساماندهی اجاره بها تصویب شد.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: با توجه نرخ‌سازی‌های صورت گرفته در حوزه اجاره اماکن مسکونی و افزایش غیرمتعارف آن، مقرر شد با هماهنگی فرمانداری، اتحادیه املاک و اتاق اصناف با لحاظ مصوبه فوق نسبت تعیین اجاره بهای متعارف در سطح شهرستان پردیس اقدام و ساماندهی شود.

وی اظهارکرد: نرخ سازی‌هایی در حوزه اجاره املاک اتفاق افتاده و ساماندهی این وضعیت مطالبه برحق ساکنان است تا با ورود دستگاه‌ها اجاره بهای متعارف تعیین، ابلاغ، اطلاع رسانی و نظارت بر انجام کار اجرا شود.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای خرداد ماه طرحی در حوزه برخورد بنگاه‌های معاملاتی متخلف و مقابله با قیمت‌سازی و تخلفات در حوزه املاک با حضور فرمانداری و اداره راه و شهرسازی و پلیس اماکن اجرا و درحال‌حاضر نیز ادامه دارد و با توجه به اقدامات هماهنگ در برخورد با متخلفین شاهد اثرات مثبت اجرای این طرح در سطح شهرستان هستیم.

نیمی از واحدهای صنفی املاک پردیس مجوز دارند

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در حوزه املاک در شهرستان پردیس فعال هستند که در حدود نیمی از آنها مجوز دارند و نیم دیگر در آستانه اخذ مجوز هستند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت بنگاه‌های غیرمجاز، توضیح داد: برای ساماندهی و تعیین تکلیف بنگاههای املاک غیر مجاز ضرب الاجل دو ماهه تعیین شده تا با اقدامات قانونی این موضوع به صفر برسد.

بر اساس گزارشهای دریافتی، برخی از فعالان حوزه املاک تابلوی صنف دیگری را نصب و حوزه املاک و بنگاه داری فعالیت می‌کنند

دادستان شهرستان پردیس گفت: تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی برای صدور کارت برای افرادی است که در واحدهای مشاوره املاک تحت عنوان مشاور فعالیت می‌کنند اعمال می‌شود تا پس از هماهنگی بانک اطلاعاتی تخصصی املاک شهرستان پردیس ایجاد شود.

شیخ آرانی ادامه داد: ساماندهی مراکز تجاری که عمده فعالیت آنها در حوزه مشاوران املاک است یکی از مصوبات جلسه بود و مقرر شد که اتاق اصناف با همکاری اتحادیه و پلیس اماکن جلسه‌ای برگزار و اقداماتی در حوزه خود اظهاری و صحت سنجی انجام شود.

وی گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی، برخی از فعالان حوزه املاک تابلوی صنف دیگری را نصب و حوزه املاک و بنگاه داری فعالیت می‌کنند.

برخورد قاطع با فک پلمب‌ها در دستور کار است

دادستان شهرستان پردیس گفت: برخورد قاطع با فک پلمب‌ها در دستور کار قرار گرفته است، از ابتدای برگزاری طرح ساماندهی مشاوران املاک ۸۱ واحد صنفی فعال در حوزه املاک با دستور قضایی پلمب شدند؛ در برخی از موارد شاهد فک پلمب خودسرانه مالکان بودیم و در این راستا مقرر شد ضمن اقداماتی که برای مستند‌سازی پلمب انجام می‌شود در صورت مشاهده فک پلمب موارد گزارش شده و به صورت قاطع با این قضیه برخورد شود.

در برخی از موارد شاهد فک پلمب خودسرانه مالکان بودیم که مقرر شد ضمن اقداماتی که برای مستند‌سازی پلمب انجام می‌شود، در صورت مشاهده فک پلمب به صورت قاطع با این قضیه برخورد شود

شیخ آرانی با اشاره به تخلفات دفاتر اسناد، توضیح داد: نظارت بیشتر اداره ثبت بر فعالیت دفاتر اسناد برای برخورد با فعالیت‌های غیر قانونی دفاتر اسناد در این نشست مصوب شد، گزارش هایی وصول و مستند‌سازی شده که در طی چند ماه آینده شاهد برخوردها در قالب تخلف و یا در صورت احراز وقوع جرم خواهیم بود.

وی از ورود بازرسین اداره کار و اداره حسابرسی به حوزه مسکن خبرداد و اظهارکرد: اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان اعلام آمادگی کرد تا با استفاده از ظرفیت بازرسین بر عملکرد تعاونی هایی که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند نظارت داشته باشد.

دادستان شهرستان پردیس گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده، دوره آموزشی جهت صدور پروانه تخصصی زیر نظر معاونت پیشگیری ازوقوع جرم استان تهران طی دو ماه آتی برای مشاوران املاک شهرستان برگزار می‌شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر