دوم مرداد ۱۳۵۳؛

هویدا با گران فروشان چه می کرد؟

دقیقا چهل و نه سال قبل نخست‌وزیر به روسای اتاق‌های اصناف گفت که نه دولت و نه مردم و نه هیچ کس از کار اتاق‌های اصناف راضی نیست.

هویدا با گران فروشان چه می کرد؟

امیرعباس هویدا، نخست وزیر دوره پهلوی در جلسه روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور و روسای کمیته‌های حمایت از مصرف‌کنندگان حضور یافت و پیرامون سیاست دولت در مبارزه با افزایش قیمت‌ها و جوانب مربوط به قانون تنظیم توزیع کالاهای مورداحتیاج عامه سخن گفت.

نخست‌وزیر به روسای اتاق‌های اصناف گفت که نه دولت و نه مردم و نه هیچ کس از کار اتاق‌های اصناف راضی نیست و به آنان هشدار داد که ظرف ۲۵ روز آینده در اجرای هدف تعدیل قیمت‌ها بکوشند وگرنه سروکار آنان با قانون خواهد بود.

نخست‌وزیر در سخنان نیم‌ساعته خود چندین بار تاکید کرد که دولت با کسب اجازه از پیشگاه شاهنشاه آریامهر قانون تنظیم توزیع کالاهای موردنیاز عامه و مجازات محتکران و گرانفروشان را به شدیدترین وجهی به مورد اجرا خواهد گذاشت و در این مورد هیچ‌گونه اغماض در کار نخواهد بود.

در آخرین جلسه هفتگی کمیته فرعی انتشارات کمیته ملی حمایت از مصرف‌کننده پس از مذاکره درباره مسائل جاری، اوقات محدود پخت نان در نانوایی‌هایی که اخیرا سهمیه دریافت می‌کنند مورد بحث قرار گرفت و تقاضا شد از این نانوایی‌ها بازرسی شود و آنها را مکلف کنند مدت پخت را افزایش دهند.

کمیته پیشنهادات و شکایات به گرانی کبریت اعتراض کرد و جلوگیری از گرانی این محصول را از اتاق اصناف پایتخت خواستار شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    حالا حالاها زوده بفهمید که چه بلایی سر این مملکت اومد سرمایه های مادی معنوی این کشور به تاراج رفت

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر