این مشاوران املاک در کشور پلمپ شدند

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: در ۲ ماه گذشته ۲۱ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی از مشاوران املاک در کشور صورت گرفته و هزار و ۹۱۰ مشاور املاک فاقد مجوز قانونی پلمب شده است.

این مشاوران املاک در کشور پلمپ شدند

روز شنبه در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان جنوبی گفت: همچنین در این مدت ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان هزینه جرایم تعزیراتی مشاوران املاک بوده‌ است.

وی عنوان کرد: ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد فاقد مجوز هستند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات با اشاره به اینکه نظارت بر بازار املاک و مستغلات در دستور کار مدیریت مسکن کشور قرار گرفته است، گفت: مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند قیمت مسکن را کنترل کند، عرضه و بازرسی منظم از سطح بازار است.

وی به مصوبه هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن اشاره کرد و افزود: براساس دستور رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی تشکیل کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات در ۲ گروه ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است.

مهلی افزود: امروز دوازدهمین سفر استانی و تشکیل کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات در خراسان جنوبی انجام شد، همچنین از تعدادی بنگاه‌های مشاور املاک در شهر بیرجند بازدید و گشت مشترک خواهیم داشت.

وی گفت: خوشبختانه این گشت‌های مشترک در سطح کشور به ویژه تهران توانسته ۳.۸ درصد در کاهش قیمت بازار مسکن تاثیرگذار باشد لذا کار از شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد در استان تهران آغاز شده و توانسته در این شهرها ۱۵ تا ۲۰ درصد در کاهش قیمت‌ها تاثیر داشته باشد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: مردم باید به سمت ثبت خانه‌ها و املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان حرکت کنند چراکه به این ترتیب مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند همچنین با این شیوه گران‌فروشی در حوزه املاک از بین خواهد رفت.

وی افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی نقش موثری در کنترل بازار مسکن و اجاره‌بها داشته است.

مهلی از رایگان شدن کد رهگیری اجاره نامه برای مستاجران خبر داد و گفت: درحال‌حاضر هشت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که مستاجران می‌توانند در سامانه ملی املاک و اسکان برای کد رهگیری رایگان اقدام کنند و هزینه برای کمیسیون اجاره نامه پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی به خصوص شهرستان بیرجند از نظر مشاوران املاک در وضعیت مناسبی قرار دارد و قانون‌مدار هستند همچنین واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در این استان نداریم که جای تقدیر دارد.

کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان جنوبی امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات در محل استانداری تشکیل جلسه داد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • هوش310+

    از مُفت خور ها کسانیکه در حق مقامات عالی رتبه ی مردمی با نوع کارِشان به فکر منافع حرام خود هستند و البته قانون واقعیت کارمای خود را با ضریب پس میدهند که همین شناسایی ها جریمه ها و موارد الباقی گذر روزگار نمونه های بعدی آن است طبق قانون پروردگارِ محترم متعال و دیدن نیروهای مخفی ایشان با ضریب مشخص مرتبط با هر مورد پس میدهند،حالا باید بروند سجده ی شکر بزارن که گیر افراد مناسب و بخشنامه های تنبیهی آبدوخیاری افتاده اند در اختیار بنده باشه شُندور اندازی میکنم دادستانیِ واقعی یعنی اینکه اول جواز آنلاین جلوی طرف باطل و آتیش زده میشه جریمه ی سنگین لودر تو دکان برای تک تک آن ها حیف کلمه ی آن،اوجور محکم نه شُلِ وِلی.

  • ناشناس

    با سلام چرا به مشاور املاک های استان گیلان خود رشت بازرس نمی‌فرستین خصوصا مشاور املاک عرفان واقع در نخود چر عینک اینقدر پشت دستی میخورن که حد نداره من بعنوان یک شهروند از شما تقاضا دارم برید و نظارت کنید

  • ناشناس

    اموال نامشروع دلالان املاک هرچه زودتر شناسایی شود این دلالان برای خروج ارز وسود بیشتر در اربعین .

  • ناشناس

    سلام در یافت آباد بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی فاقد مجوز قانونی فعالیت دارن پول بیانه مردم و اتباع افاغنه را بالا می کشند وهیچ کس هم پاسخ گو نیست چندین دفعه به اتحادیه شکایت بردیم بنگاهای بدون مجوز خودشون دلال هستند و ملک مردم را ارزان می خرند وبه بالا ترین قیمت می فروشند در خواست داریم رسیدگی نمایید و ضمنا بعضی از اینها الکی سرکاری مراجعه می کنند به اتحادیه جهت دریافت مجوز اگر بازرس هم میاد اعلام می کنند برای جواز اقدام کردیم فریب می دهند

  • ناشناس

    این عزیزان ماموران یه سر هم به منطقه ۵ برن بدنیست سردار جنگل .خ عدل .۲۲بهمن .هجرت .باغ فیض کیس پلمپ زیاد هست

  • ناشناس

    توی این بازار کساد دولت با راه اندازی سامانه املاک باعث بیکاری قشر زیادی از جامعه شده و دفاتر املاک که بیشتر درآمدشان از قرارداد اجاره بود الان بیکارشده اند و باعث شده که خیلی از مشاوران از این شغل بیرون آمده و به کارهای دیگر از جمله مسافر کشی وغیره روی آورند چون خرید و فروش هم وجود ندارد . یعنی دولت با کارهای کارشناسی نشده و بجای حمایت از مشاغلی که مالیات میدهند با یک کار غیر کارشناسی باعث بیکاری عده زیادی از جمعیت شاغل گردیده . در هیچ کجای دنیا دولتی با این حد از بی مسئولیتی و نا کارآمدی وجود ندارد

  • ناشناس

    تورا ب خدا جلوی رشوه گرفنم و شیرینس خوردنهای این املاکیا رو بگیرین هرکدومشون چن شعله هستن...ببندین این بخور بخودا روووو

  • ناشناس

    بزارر املاکیا بیکار بشن بابا همین دلالان و املاکیا هستن که الکی قیمت زمین و مسکن رو بیش از حد بالا بردن و گرون کردن

  • ناشناس

    جلوی املاکی ها بگیرید این املاکی ها باعث گرانی دولار طلا ماشین گوشت نان برنج بنزین کرایه ماشین لبنیات دارو هستن تورو خدا همه ای املاکی ها را ببندید تا تورم کاهش پیدا کند دولت ما خیلی کار آمد است

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر