کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۹

از حمله پلیس به دفتر روزنامه تا افزایش قیمت برق

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از حمله پلیس به دفتر روزنامه تا افزایش قیمت برق

روزنامه نیویورک تایمز(The New York Times) در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش سیاسی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • دولت چین غم مردمش را سرکوب می‌کند

در ماه گذشته بسیاری از افراد بی‌گناه در اثر حوادث غم انگیز در چین جان باختند. به عنوان مثال در اواخر ژوئیه، ده نفر از تیم والیبال دختران چین به همراه مربی‌شان در اثر فرو ریختن سقف سالن ورزشی کشته شدند اما دولت چین یا رسانه‌های رسمی تا کنون نامی از هیچ یک از آنها را اعلام نکرده‌اند. هیچ مصاحبه خبری از اعضای خانواده کشته شدگان تهیه نشده است. دو لت چین غم و اندوه عمومی را سرکوب می‌کند، اطلاعات را دریغ می‌کند و نمایش‌های عزاداری را برای تاریخ آنطور که می‌خواهد بیان می‌کند.

 

  • ایالات متحده امریکا به نقض آشکار قانون اساسی محکوم شد

یک اداره پلیس در مرکز کانزاس( یکی از شهرهای ایالت میزوری امریکا) به دلیل یورش به دفتر روزنامه محلی و توقیف رایانه‌ها و تلفن‌های همراه، با سیلی از انتقادات رو به رو شد.چندین ناظر آزادی مطبوعات، اقدامات پلیس را به عنوان نقض آشکار قانون اساسی ایالات متحده در برابر حمایت از مطبوعات آزاد، محکوم کردند.

The New York Times 14 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش بین‌الملل اعلام کرد:

 

  • حمله به کشتی باری اوکراین در دریای سیاه

روز یکشنبه یک کشتی جنگی روسیه به کشتی باری اوکراین در دریا سیاه شلیک کرد. این نخستین اقدام روسیه علیه اوکراین پس از لغو قرارداد غلات بوده است. مقامات اوکراین این اقدام روسیه را نقض آشکار قوانین بین‌الملل خواندند.

 

  • فاجعه زیست محیطی در راه است؟

در پی آتش سوزی‌های ویرانگر هاوایی، کارشناسان نگران هستند که یک فاجعه زیست محیطی گسترده تر در حال آشکار شدن باشد.آتش سوزی‌ها پوشش گیاهی را از بین برده‌اند و احتمالا مواد شیمیایی سمی به جای گذاشته‌اند که به راحتی می‌تواند وارد نهرها و اقیانوس‌ها شود.

The Washington Post 14 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • انرژی سبز پس از سال‌ها کاهش قیمت، گران می‌شود

افزایش قیمت برق تجدید پذیر برای برخی شرکت‌ها و ادارات دردسر ایجاد کرده است.انرژی بادی و خورشیدی تا حدودی به دلیل کاهش قیمت برای سال‌ها به سرعت رشد کردند. اکنون این روند متوقف شده است و شرکت‌ها باید هزینه بیشتری برای انرژی سبز پرداخت کنند.

 

  • تگزاس از غول نفتی بریتانیا شکایت کرد

ایالت تگزاس از شرکت نفت و گاز بریتانیایی Shell plc و یک مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی دیگر که در ماه مه آتش گرفته بود، به دلیل ایجاد آسیب‌های زیست محیطی شکایت کرد. مقامات دولتی تگزاس ادعا کردند که آتش سوزی چند ماهه باعث ایجاد مقادیر انبوه آلاینده‌های موجود در هوا و جریان غیرقانونی فاضلاب به آبراه‌ها شده است.

The Wall Street Journal 14 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر