کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶

از اوج گیری مجدد تورم تا بلیعدن پول توسط دانشگاه های دولتی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سرارس جهان داریم.

از اوج گیری مجدد تورم تا بلیعدن پول توسط دانشگاه های دولتی

روزنامه واشینگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

  • مذاکره ایران و امریکا برای مبادله زندانیان

ایران روز پنجشنبه پنج امریکایی را از زندان اوین خارج کرد و در نخستین گام از یک معامله بزرگ اما مبهم بین دو دشمن دیرینه، زندانیان را در حبس خانگی قرار داد. کاخ سفید جنبش امریکایی‌های زندانی را تشویق کرد اما از بیان مفاد توافق بزرگتر خود با ایران خودداری کرد.

 

  • اوج گیری مجدد تورم

با افزایش دوباره هزینه‌های مواد غذایی و انرژی باز هم تورم اوج گرفت اما اقتصاددانان میگویند که این فقط یک ضربه موقت است.

The Washington Post 11 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش فناوری گزارش کرد:

  • فناوری راه نجات کودکان محبوس در خودرو

هرساله ده‌ها کودک جان خود را در خودروهای داغ از دست می‌دهند.آیاد فناوری می‌تواند آنها را نجات دهد؟

حامیان ایمنی کودک گفتند که فناوری جدید می‌تواند به جلوگیری از این تراژدی تکراری کمک کند.به عنوان مثال خودروهایی که دارای حسگرهای حرکتی داخلی هستند، اگر پس از خاموش شدن خودرو متوجه کودکی در صندلی عقب شوند، می‌توانند بوق را به صدا در آورند و به تلفن راننده هشدار ارسال کنند.

 

  • هشدار برای تنظیم اطلاعات شخصی

برنامه Venemo بیش از یک دهه پیش محبوب شده است اما ممکن است اطلاعات شخصی بیشتری از آنچه مورد نظر کاربرانش است را در معرض نمایش بگذارد.احتمالا زمان آن رسیده است که افراد اطلاعات شخصی خود را در این برنامه تنظیم کنند. Venemo یک سرویس پرداخت امریکایی بر روی تلفن همراه است.

The New York Times 11 August

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در نسخه امروز خود در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • کاهش هزینه‌ها، امید به نرخ فدرال را بالا می‌برد

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه جولای افزایش یافت زیرا افزایش اجاره بها عمدتا با کاهش هزینه مواردی مثل وسایل نقلیه موتوری و مبلمان جبران شد. روندی که می‌تواند فدرال رزرو را متقاعد کند که نرخ‌های بهره را در ماه آینده بدون تغییر نگه دارد.

 

  • دانشگاه‌های دولتی پول را می‌بلعند

شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور در پرداخت هزینه‌ها افراطی عمل می‌کنند. در دو دهه گذشته آنها موارد جدیدی را ایجاد کردند که شامل ساختمان‌های دانشگاهی و و خوابگاه‌های شیک بودند. همچنین پول را در برنامه‌های ورزشی بزرگ ریختند و مدیران جدیدی را استخدام کردند.

The Wall Street Journal 11 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر