در فرانسه؛

افزایش قیمت برق قطعی شد

دولت فرانسه قصد دارد از چند روز دیگر قیمت برق را برای چندین میلیون نفر در این کشور افزایش دهد.

افزایش قیمت برق قطعی شد

به نقل از راشاتودی، بر اساس تأیید امانوئل مکرون، قرار است از چند روز دیگر برق میلیون‌ها خانوار در فرانسه ۱۰ درصد گران شود.

مکرون طی مصاحبه‌ای با فرانس۲۴ گفت که تصمیم برای افزایش قیمت برق به شکلی تناسبی بوده و به خاطر مشکلات بازار و تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه بوده است.

وی همچنین گفت که روند تخصیص یارانه به برق در فرانسه پایان یافته اما دولت این کشور به حمایت از اقشار با کمترین درآمد ادامه خواهد داد.

در سال ۲۰۲۱، دولت فرانسه با هدف کمک به شهروندان این کشور در برابر تورم بالا در حوزه یورو تصمیم گرفت برای قیمت برق در این کشور سقف قیمت تعیین کند. مکرون گفته که در حوزه انرژی‌ افزایش قیمت‌ها عوامل خارجی دارد و اگر دولت بخواهد به روند تخصیص یارانه ادامه دهد، مجبور است از پول مالیات‌دهندگان فرانسوی هزینه کند.

طی سال گذشته به خاطر تصمیم اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن واردات گاز از روسیه در قالب سیاست تحریم این کشور به خاطر درگیری نظامی با اوکراین، قیمت برق در کل اروپا افزایش یافت.

البته یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت برق در فرانسه کاهش تولید برق هسته‌ای در این کشور بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ دولت فرانسه به‌طور کامل سیاست تعیین سقف قیمت برای برق راه هم کنار بگذارد.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر