تنظیم بازار نفت خاورمیانه فقط با تلفن این مرد

وزیر انرژی امارات گفت: اقدامات کنونی اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت درحال‌حاضر کافی است و در صورت نیاز به اقدامات بیشتر، این گروه به سرعت یک تماس تلفنی می‌تواند، اقدام کند.

تنظیم بازار نفت خاورمیانه فقط با تلفن این مرد

به نقل از رویترز، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، اقدامات کنونی اوپک پلاس برای حمایت از بازار نفت درحال‌حاضر کافی است و در صورت نیاز به اقدامات بیشتر، این گروه «تنها با یک تماس تلفنی فاصله دارد.»

گروه اوپک پلاس که متشکل از کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانش نظیر روسیه است، حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند. این گروه از سال ۲۰۲۲ به منظور تقویت بازار تولید نفت را محدود کرد.

وزیر انرژی امارات در شهر گوا در هند، محل برگزاری نشست گروه ۲۰ گفت: « آنچه امروز انجام می‌دهیم کافی است.»

«ما دائما نشست داریم و اگر نیاز باشد که هرکار دیگری انجام دهیم، در همان نشست‌ها آن را بررسی خواهیم کرد. ما همیشه به اندازه یک تماس تلفنی با هم فاصله داریم.»

اوپک پلاس در آخرین نشست سیاست‌گذاری خود در ماه ژوئن بر سر یک توافق گسترده برای محدود کردن در سال ۲۰۲۴ توافق کرد و عربستان متعهد شد تا کاهش تولید داوطلبانه برای ماه جولای خود را در ماه آگوست نیز ادامه دهد.

درحال‌حاضر، با بروز نشانه‌هایی از کمی عرضه و محرک‌های اقتصادی در چین، قیمت نفت افزایش یافته است به طوریکه قیمت نفت برنت در روز جمعه به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید و از ۷۱ دلار در اواخر ماه ژوئن بیشتر است.

نشست بعدی اوپک پلاس ماه نوامبر برگزار می‌شود؛ نشست وزارتی نیز به صورت آنلاین در ۴ آگوست برای بررسی بازار برگزار خواهد شد.

وزیر انرژی امارات گفت، در مورد تقاضا در مورد نفت نگران نیست و سرمایه‌گذاری محدود را بزرگ‌ترین چالش (بازار نفت) توصیف کرد.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرمایه‌گذاری چقدر گران است و هیچ ‌کس به جز چند کشور سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و ظرفیت‌شان را بالا می‌برند.»

امارات یکی از معدود اعضای اوپک است که ظرفیت تولید نفت استفاده نشده قابل‌توجهی دارد. در نشست ماه ژوئن اوپک پلاس، هدف تولید بالایی برای سال ۲۰۲۴ دریافت کرد، درحالی‌که برای برخی دیگر کاهش پیدا کرد.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها