مردم این کشور اسیر قبض آب و برق و گاز شدند

با وجود یارانه‌های دولتی و اعمال سقف قیمت مصرف کننده، قبوض انرژی در هلند نسبت به سال گذشته میلادی به شدت افزایش نشان می‌دهد.

مردم این کشور اسیر قبض آب و برق و گاز شدند

به نقل از راشاتودی، با وجود یارانه‌های دولتی و اعمال سقف قیمت مصرف کننده، قبوض انرژی در هلند نسبت به سال گذشته میلادی به شدت افزایش نشان می‌دهد.

آمارهای منتشر شده طی روزهای اخیر توسط اداره آمار هلند (CBS) نشان می‌دهد که میانگین قبض گاز و برق در ژوئن نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

این افزایش ۶۳۰ یورو (۷۰۲ دلار) به هزینه‌های انرژی سالانه خانوار اضافه می‌کند و میانگین قبوض را به ۲۳۲۰ یورو (۲۵۸۶ دلار) در سال در مقایسه با ۱۶۹۱ یورو در ژوئن گذشته می‌رساند.

قیمت عمده فروشی حامل‌های انرژی در سراسر اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی به دلیل کاهش عرضه از سوی روسیه به دنبال تحریم‌های ناشی از جنگ اوکراین، به طرز چشمگیری افزایش یافت.

اکتبر گذشته، دولت هلند بسته کمکی ۲۳.۵ میلیارد یورویی را برای جبران افزایش تعرفه‌های انرژی اعلام کرد.

این کشور همچنین سقف قیمت مصرف‌کننده را به میزان ۱.۴۵ یورو برای هر متر مکعب گاز و ۰.۴ یورو برای هر کیلووات ساعت برق در نظر گرفته است.

با این حال، حتی با کمک‌های دولتی، قبوض انرژی در این کشور همچنان بالاتر از ژوئن گذشته است که بخشی از آن به دلیل افزایش مالیات است.

دولت هلند تخفیف‌های مالیاتی کمتری برای انرژی ارائه کرده است، در حالی که مالیات بر ارزش افزوده نیز پس از کاهش موقت دوباره افزایش یافته است.

به گزارش سی بی‌اس، افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده خانواده‌های هلندی را مجبور کرده است که مصرف انرژی را کاهش دهند و به طور متوسط ۴۰ یورو از قبوض سالانه گاز و برق خود را کاهش دهند.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که میانگین قبض انرژی خانوارها در هلند ممکن است پس از پایان دوره سقف قیمت تحمیلی توسط دولت در سال ۲۰۲۴، به ۲۵۰۰ یورو برسد.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • شمس

    عوضش قبضهای ما ثابته هیچ افزایشی نداشته

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر