گفتگوی تیتر کوتاه با سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:

افزایش دوباره قیمت بلیت هواپیما در راه است؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت های هواپیما را تایید کرد و از تعلیق و مسدود شدن ۱۹ سایت و شرکت هواپیمایی گران فروش خبر داد.

افزایش دوباره قیمت بلیت هواپیما در راه است؟

پس از افزایش قیمت بلیت هواپیما در خردادماه به نظر می‌رسید صنعت هوایی هم کمی آرام بگیرد اما مخالفت شرکت‌های هواپیمایی با این نرخ و درخواست برای افزایش بیشتر قیمت و گران فروشی آنها ، باعث شد سازمان هواپیمایی کشور، ایرلاین‌ها را به رعایت سقف قیمتی تعیین شده ملزم کند. شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت ارز در ۲ سال اخیر، افزایش هزینه تعمیر موتور و تامین قطعات و افزایش دستمزد پرسنل را از دلایل خود برای افزایش قیمت عنوان کرده بودند.برای اطلاع از آخرین وضعیت افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما گفت و گویی با سخنگوی سازمان هواپیمایی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید. با تیتر کوتاه همراه باشید؛

جعفر-یازرلوجعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در رابطه با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت های هواپیما گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها تصدیق می‌کنند که به مدت دو سال شاهد افزایش قیمت بلیت های هواپیما نبوده‌ایم. در ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ نرخ نامه‌ای اعلام شد که در سایت انجمن هواپیمایی و همینطور سایت‌های هواپیمایی کشور موجود است و مردم می‌توانند قیمت‌ها را از این طریق چک کنند.

همچنین وی افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت ها را تکذیب کرد و اعلام کرد که ۱۰ روز به ایرلاین ها مهلت داده شده که افزایش ۲۹ درصدی ابلاغ شده را رعایت کنند.

جزئیات اضافه شدن صندلی ها به ناوگان هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد : یکی از نگرانی‌های ما به خصوص در عید نوروز و ایام محرم بحث عرضه بوده است. همیشه تقاضا با توجه به ناوگان محدود ما نسبت به عرضه بیشتر بوده است. البته که در همه جای دنیا همینطور است. افزایش تعداد صندلی با توجه به افزایش هر روزه ی تقاضا جزو دغدغه‌های ما است.

یازرلو در رابطه با افزایش تعداد هواپیماها تا پایان تابستان امسال گفت: ناوگانی که در حال حاضر داریم شامل ۱۸۰ فروند هواپیما است که امیدواریم با توجه به دو مورد نهضت تغییر قطعات و وارد کردن هواپیماها این تعداد به حدود ۲۵۰ تا برسد.اما به نظر می‌رسد روند عرضه با سرعت کمی همراه خواهد بود.

ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری

یازرلو در مورد دستور ممنوعیت فروش بلیت چارتری در تمام مسیرها اعلام کرد: برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی آیین نامه ابلاغ شده است. طبق این ابلاغیه فروش چارتری بلیت‌ها در همه مسیرهای داخلی برای همه ایرلاین‌ها ممنوع است و قرارداد چارتری نخواهند داشت. موضوع ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری تا زمانی که وضعیت شبکه فروش سامان بگیرد و دستور بعدی صادر گردد ، ادامه دارد.

وضعیت خرید و فروش بلیت‌های هواپیما طی ۲ ماه اخیر

سخنگوی سازمان هواپیمایی در رابطه با وضعیت دسترسی مردم برای خرید بلیت اظهار کرد: با نگاهی به آمارها به خصوص آمارهای سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ ، شاهد افزایش تعداد پروازها بوده‌ایم. در واقع با توجه به افزایش تعداد ناوگان نسبت به سال گذشته و همینطور افزایش تقاضا , تعداد بیشتر پروازها و مسافران بدیهی است."

وی افزود : بنابراین میزان خروجی و رشدی که ما در این زمینه داشته‌ایم با صحبت‌هایی که برخی افراد در خصوص زمین گیر شدن هواپیماها توسط ایرلاین ها به دلیل افزایش قیمت داشته‌‍‌اند تناسبی نداشته و ناوگان هوایی ما با وجود محدودیت هایی که دارد، با حداکثر توان به مردم خدمت می‌کند.

قیمت گذاری بلیت های اربعین امسال

جعفر یازرلو در پاسخ به نحوه قیمت گذاری بلیت های اربعین اعلام کرد: هنوز قیمت بلیت‌های هواپیما برای سفر اربعین به صورت قطعی اعلام نشده است و احتمالا مشخص شدن قیمت مصوب بلیت‌ها برای اربعین یک هفته زمان می‌برد.

سخن پایانی

با توجه به موارد ذکر شده و با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما به نظر می‌رسد که باید نظارت بیشتری روی نحوه فروش‌ها صورت بگیرد چرا که شرکت‌های متخلف در این زمینه کم نیستند.  پیشنهاد می‌شود که مردم هم در خرید بلیت هواپیما دقت بیشتری به خرج دهند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر