گوشی بازها بخوانند / این موبایل های اقتصادی مخصوص شماست!

مقایسه شیائومی ۱۲X با گلکسی A۵۴ و A۷۳ در بخش پردازنده نتیجه‌ای جز تحقیر میان‌رده‌های سامسونگ ندارد. تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ برگ‌برنده شیائومی ۱۲X بین گوشی‌های ۱۷ میلیونی بازار است و از این نظر گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ سامسونگ به گردپای آن نمی‌رسند.

گوشی بازها بخوانند / این موبایل های اقتصادی مخصوص شماست!

 از صدقه‌سر همین تراشه هفت‌ نانومتری، خیلی‌ها شیائومی ۱۲X را کنار S۲۱ FE سامسونگ می‌گذارند و باید به‌خاطر مقایسه آن با گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ از طرفداران متعصب شیائومی عذرخواهی کنیم. اما خب از یک طرف آرایش خنده‌دار گوشی‌های ١٧، ١٨ میلیونی در این مقطع و از یک طرف دیگر شایستگی‌های گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ در آیتم دوربین ما را وادار می‌کند موقع خرید تعصب را کنار بگذاریم و نیم‌نگاهی هم به میان‌رده‌های سامسونگ داشته باشیم.

شیائومی ۱۲X؛ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

شیائومی ۱۲X به‌شرطی جزو مدل‌های ۱۷ میلیونی فعلی قرار می‌گیرد که روی ارزان‌ترین نسخه آن دست بگذاریم؛ شیائومی ۱۲X نسخه ۱۲۸ گیگ که هشت گیگابایت حافظه‌موقت دارد. وگرنه در موبایل‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی سرشناس نسخه ۲۵۶ گیگ شیائومی ۱۲X را بیش از ۲۱ میلیون تومان می‌فروشند و با این پول می‌توانیم گلکسی S۲۱ FE را بخریم که ردای پرچمداران سامسونگ را به‌تن دارد.

شیائومی ۱۲X با این وجود ارزان‌ترین نسخه از گوشی‌های سری ۱۲ شیائومی است و مثلا نسبت به شیائومی ۱۲S اولترا که جزو گران‌ترین پرچمداران این برند به‌حساب می‌آید، حدود ۴۰ میلیون کمتر فروخته می‌شود. به‌سبک اغلب میان‌رده‌های شیائومی، طراحی جمع‌وجوری دارد و وزن شیائومی ۱۲X به ۱۷۶ گرم می‌رسد.

شیائومی ۱۲X بین گوشی‌های ۱۷ میلیونی بازار صاحب بهترین پردازنده است و الان که جزو محبوب‌ترین گوشی‌های این برند است، رسما نان تراشه قدرتمند هفت نانومتری خودش را می‌خورد. جایی که به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ جلو میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ مثل گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۳ شرایط کاملا بهتری دارد.

شیائومی ۱۲X با همه تعریف‌هایی که از آن کردیم، در بخش نمایشگر و باتری عملکردی نزدیک به A۵۴ و A۷۳ از خودش نشان می‌دهد ولی برای یکسری از کاربران، شارژر سریع ۶۷ وات یکی دیگر از جذابیت‌های آن به‌شمار می‌رود. شارژری که می‌تواند ظرف حول‌وحوش ۳۵ دقیقه ظرفیت باتری را از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل کند.

گلکسی A۵۴ حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسبت به A۷۳ و شیائومی ۱۲X سنگین‌تر است. به‌خاطر طراحی شیشه‌ای، گلکسی A۵۴ سامسونگ بیش از ۲۰۰ گرم وزن دارد و با اضافه شدن قاب سنگین‌تر هم می‌شود. اما خیلی‌ها عاشق همین طراحی شیشه‌ای گلکسی A۵۴ می‌شوند و وقتی حرف از کیفیت دوربین می‌شود، آن را به سایر رقبای اقتصادی که در بازار دارد، ترجیح می‌دهند. با اینکه حسگر اصلی گوشی گلکسی A۵۴ از نوع ۵۰ مگاپیکسل است، عکس‌های آن نسبت به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل گلکسی A۷۳ به‌واقعیت نزدیک‌تر است و جلو شیائومی ۱۲X در خیلی پارامترها مثل کیفیت ۴K دوربین سلفی موقع فیلمبرداری اوضاع بهتری دارد.

گلکسی A۵۴ با این حال در آیتم پردازنده جلو رقیبی مثل شیائومی ۱۲X تسلیم است و نسبت به A۷۳ هم عملکرد نسبتا ضعیف‌تری از خودش نشان می‌دهد. در بخش باتری A۵۴ و A۷۳ عملکرد تقریبا مشابهی از خودشان نشان می‌دهند و روی کاغذ نسبت به شیائومی ۱۲X هم دست بالاتر را دارند اما تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ شیائومی ۱۲X را که فراموش نکردید؟ اینجا دوباره به‌کار می‌آید و باعث می‌شود در شارژدهی تفاوت زیادی بین آن و میان‌رده‌های سامسونگ نباشد.

قیمت گلکسی A۵۴ سامسونگ با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی به حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و به‌خاطر همین آن را جزو مدل‌های ۱۷ میلیونی قرار دادیم، اما اگر به ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی راضی باشید، فروشنده‌های موبایل آن را با ۱۴ میلیون تومان به‌شما می‌فروشند.

گلکسی A۷۳ حدود ۱۷ میلیون

گلکسی A۷۳ تقریبا از اوایل فروردین پارسال در بازار حضور دارد و قرار است آخرین نسخه از گوشی‌های سری A۷X سامسونگ باشد. الان که یک سال و تقریبا چهار ماه از عرضه گلکسی A۷۳ می‌گذرد، فروشنده‌های موبایل آن را با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی حول‌وحوش ۱۷ میلیون تومان می‌فروشند.

گلکسی A۷۳ از نظر ما در آیتم نمایشگر و باتری عملکری مشابه A۵۴ از خودش نشان می‌دهد. هر دو مدل به نمایشگرهای سوپر AMOLED و باتری‌های پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شدند و اگر سختگیری نکنیم، اختلاف زیادی در این دو آیتم دیده نمی‌شود.

گلکسی A۷۳ با این وجود مثل A۵۴ در بخش پردازنده با شیائومی ۱۲X اختلاف طبقاتی دارد و اگر اغراق نکرده باشیم، تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸G آن درمقایسه با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ یک چیزی مثل فرق ۲۰۶ با لندکروز است. برای اینکه در حق A۷۳ بی‌انصافی نکرده باشیم، باید به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل آن هم اشاره کنیم که باعث می‌شود جلو شیائومی ۱۲X آبروداری کند.

مقایسه شیائومی ۱۲X، گلکسی A۵۴ و گلکسی A۷۴

مشخصات

شیائومی ۱۲X

گلکسی A۵۴

گلکسی A۷۳

ابعاد

۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلیمتر

۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلیمتر

۱۶۳.۷ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلیمتر

وزن

۱۷۶ گرم

۲۰۲ گرم

۱۸۱ گرم

سایز نمایشگر

۶.۲ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۷ اینچ

نوع نمایشگر

OLED

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

تراشه اصلی

اسنپدراگون ۸۷۰

اگزینوس ۱۳۸۰

اسنپدراگون ۷۷۸

حسگر اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

ظرفیت باتری

۴ هزار و ۵۰۰میلی‌آمپرساعت

۵ هزار میلی‌آمپرساعت

۵ هزار میلی‌آمپرساعت

قیمت

۱۶ میلیون و ۵۰۰هزار تومان (۱۲۸گیگ)

۱۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان (۲۵۶گیگ)

۱۷میلیون تومان (۲۵۶گیگ)

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر