در انگلیس؛

زندگی‌های ماکروفری رونق بیشتری می‌گیرد

افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی باعث شده است که مردم انگلیس غذاهایی با مواد کمتر تهیه کنند و برای طبخ ارزان تر آن از ماکروفر استفاده کنند.

زندگی‌های ماکروفری رونق بیشتری می‌گیرد

گروه بین الملل تیتر کوتاه- شبکه بی بی سی: تحقیقات نشان می دهد مردم انگلیس به طور فزاینده ای برای طبخ یا گرم کردن غذا از مایکروویو استفاده می کنند تا با کاهش مصرف انرژی در هزینه خود صرفه جویی کنند.- «کانتار» یک موسسه تحقیقاتی است که در گزارش خود آورده در 12 هفته منتهی به 11 جون سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد وعده های غذایی کمتری با استفاده از فر تهیه شده است، در حالی که وعده های غذایی مایکروویو 8 درصد افزایش یافته است.

تورم قیمت مواد غذایی به پایین ترین سطح خود از ابتدای سال 2023 رسیده اما همچنان بسیار بالا است. نزدیک به 70 درصد از خانوارها می گویند که به شدت نگران افزایش قیمت مواد غذایی هستند.

«فریزر مک‌کویت»، رئیس بخش خرده‌فروشی و بینش مصرف‌کننده در موسسه کانتار می گوید، مردم بیشتر و بیشتر به این فکر می‌کنند که چه می‌خورند و چگونه طبخ می‌کنند و به این صورت بحران هزینه‌های زندگی بر رفتارهای سنتی تأثیر گذاشته است. بیشترین تاثیری که دیده‌ ام این است که مردم غذاهای ساده‌تر با مواد کمتری تهیه می‌کنند.- ما همچنین شاهد کاهش استفاده از اجاق گاز هستیم.

مردم به دنبال کاهش قبوض انرژی خود پس از افزایش قیمت ها در پی حمله روسیه به اوکراین بوده اند و مایکروویوها انرژی بسیار کمتری نسبت به اجاق های معمولی مصرف می کنند.

در گزارش کانتار آمده است که خانوارهایی که به دنبال راهی برای پس‌انداز هستند، به‌طور فزاینده‌ای به سمت فروشگاه هایی می روند که کالاهای ارزان تر دارند. مصرف کنندگان تا پایان تابستان جاری همچنان متضرر خواهند بود.

قیمت خوراکی های پر مصرف فصلی مانند بستنی و آب معدنی از سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است. بر اساس آمارهای رسمی، قیمت مواد غذایی در بریتانیا با سریع ترین نرخ خود طی 45 سال اخیر در حال افزایش است و قیمت مواد اولیه مانند شکر و ماکارونی به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر