بزرگترین ریزش بورس اتفاق افتاد

دیروز تصویر ابلاغیه دولت مبنی بر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی موجب ریزش بازار شد. تأخیر ۵۱ روزه در انتشار این مصوبه ظن افشای اطلاعات نهانی را ایجاد کرده و موجب ضرر و زیان سهامداران خرد شده است.

بزرگترین ریزش بورس اتفاق افتاد

در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۲۷ هزار و ۹۲۳ واحد سقوط کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۵ هزار و ۵۵۴ واحد پایین آمد و در رقم ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۲۴۰ واحد ریزش کرد و به رقم ۲۷ هزار و ۷۸۶ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز ریزش ۸۲۱ واحدی داشت و به سطح ۱۳۷ هزار و ۶۵۸ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۲۲۳ نماد رشد قیمت و ۴۶۱ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۳۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۶۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که شاخص پس از دو ۲ روز بار دیگر نزول کرد و ریزش ۲۷ هزار و ۹۲۳ واحدی را ثبت کرد.

بدین ترتیب شاخص نه تنها نتوانست به کانال بالاتر صعود کند، بلکه بزرگترین ریزش در ۱۱ روز معاملاتی اخیر را پشت سر گذاشت. ریزش بازار در شرایطی رقم خورد که دیروز تصویر ابلاغیه دولت مبنی بر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها به ۷ هزار تومان منتشر شد. این ابلاغیه در واقع مصوبه هیأت وزیران است که توسط محمد مخبر، معاون اول دولت، امضا شده است. بدین ترتیب دیروز با پیشرانی پتروشیمی‌ها بورس قرمزپوش شد.

در ابلاغیه دولت، تاریخ جلسه هیأت وزیران ۱۷ اردیبهشت قید شده است. در آن زمان شاخص در محدوده ۲.۴ میلیونی قرار داشت و پس از آن در ۵۱ روز اخیر شاخص کل بورس روند نزولی پیدا کرد. اتفاقی که موجب شده برخی از ناظران اعتقاد پیدا کنند که برخی با اطلاع از این مصوبه اقدام به فروش سهام کرده‌اند. ظن افشای اطلاعات نهانی تنها نقد به دولت نیست. نقد دوم، افشا نشدن این مصوبه در ۵۱ روز گذشته است.

 

منبع: مخاطب 24
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خداوند از این اقایان به تمام دولت های دنیا بدهد حیف است ما این نعمت را داشته باشیم سایر ملت ها نداشته باشند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر