هشدار ناپایداری جوی در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری جوی در برخی استان‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه از افزایش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

هشدار ناپایداری جوی در برخی مناطق

به گزارش تیترکوتاه؛ مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ و در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات رگبار پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و تهران و دوشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات تهران و البرز شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود. طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر اوایل شب در دامنه‌ها و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان،‌ جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست.

طی 3 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق‌، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک روی می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه آینده این وضعیت برای شرق و شمال شرق پیش بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. امروز و فردا خیزش گردوخاک در این مناطق پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد و این افزایش در شمال غرب محسوس خواهد بود.

طی 5 روز آینده دریای عمان، از امروز تا دوشنبه آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز و امروز و فردا نیز دریای خزر مواج است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر