هشدار درباره وضعیت بحرانی لکوموتیو در کشور + سند

هم زمان با آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری تابستان نامه ای از سوی لکوموتیوداران بخش خصوصی منتشر شده است که نشان دهنده وضعیت بحرانی این بخش است.

 هشدار درباره وضعیت بحرانی لکوموتیو در کشور + سند

به گزارش تیترکوتاه؛ هم زمان با آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری تابستان نامه ای از سوی لکوموتیوداران بخش خصوصی منتشر شده است که نشان دهنده وضعیت بحرانی این بخش است.

شرکت راه آهن در حالی فروش تابستانی بلیت قطارها را از امروز یکشنبه 28 خردادماه 1402 کلید زده است که مشخص نیست با اوضاع بحرانی در حوزه لکوموتیو چگونه تقاضای مسافری و باری در بخش ریلی قابل مدیریت خواهد بود.

روشن است که وقتی ظرفیت لکوموتیو فعال یا همان نیروی کشنده واگن های مسافری و ریلی کاهش یابد ظرفیت حمل مسافر و بار در کشور نیز به تناسب آن کاهش خواهد یافت.

در نامه ای که از سوی اعضای کارگروه لکوموتیو انجمن شرکت های ریلی خطاب به معاون ناوگان و معاون بهره برداری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منتشر شده است، این شرکت ها به دلیل بحران نقدینگی و پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت راه آهن، ظرفیت لکوموتیوهای فعال خود را نصف کرده اند.

در متن این نامه چنین آمده است که به علت تاخیر 9 ماهه در پرداخت صورت ‌وضعیت‌های شرکت‌های خصوصی مالک لکوموتیو توسط راه‌آهن و با توجه به شرایط سخت تورمی، شرکت‌های مذکور با بحران بی‌سابقه و جدی نقدینگی در اداره و تدارک لکوموتیوهای خود مواجه شده اند.

در این نامه از متوقف ماندن طولانی مدت 45 دستگاه لکوموتیو به دلیل مشکل نقدینگی و فراهم نبودن امکان تدارک و راه اندازی خبر داده شده است و تصریح شده است که لکوموتیو داران به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان از تامین اقلام مصرفی نظیر روغن، فیلتر ، قطعات یدکی و ... برای راه اندازی لکوموتیوهای خود ناتوان شده اند.

نامه انجمن ریلی به راه آهن

همچنین در این نامه ذکر شده است که این شرکت‌ها تصمیم ‌گرفته‌اند که تا زمان تامین مالی کافی از سوی راه‌آهن، امکانات محدود موجود را صرف حفظ حداکثر 50 درصد ناوگان خود نمایند و بدیهی است که ظرفیت نیروی کشش قابل ارائه متناسباً کاهش می ‌یابد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • سید مسعود قائم مقامی

    میشه یکی بگه کجای کشور مشکل نداره؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر