برای خرید آیفون ۱۵ پرو به فکر فروش کلیه‌های خود باشید!

برای خرید آیفون 15 پرو به فکر فروش کلیه‌های خود باشید!

بر اساس شایعات جدید منتشر شده در خصوص قیمت دو گوشی آیفون ۱۵ پرو – iPhone ۱۵ Pro و پرو مکس باید از هم‌اکنون به فکر فروش کلیه‌های خود باشیم!

به گزارش تیترکوتاه؛ اکثر صاحب‌نظران و تحلیلگران معتقدند که نسخه‌های پرو از آیفون ۱۵ پیشرفته‌تر از مدل‌های پرو ۲۰۲۲ بوده و قابلیت‌های انحصاری بسیار جذابی خواهند داشت.

قابلیت‌هایی مانند دوربین پریسکوپ، حاشیه‌های فوق‌العاده باریک صفحه نمایش و تراشه بسیار قدرتمند از جمله مواردی هستند که احتمالا در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا شاهدشان خواهیم بود.

در کنار تمامی مزایایی که این قابلیت‌ها خواهند داشت، حضور آن‌ها بدون شک باعث افزایش قیمت مدل‌های پیشرفته آیفون ۱۵ خواهد شد؛ به‌طوری که احتمالا امسال شاهد تفاوت معناداری میان قیمت مدل‌های پرو و غیر پرو آیفون ۱۵ خواهیم بود.

از سوی دیگر، برخی تحلیلگران، از جمله جف پو، نام شناخته‌شده عرصه محصولات اپل نیز معتقدند که اپل قصد دارد با افزایش قیمت چشمگیر مدل‌های پرو iPhone ۱۵ تقاضای موجود برای نسخه‌های غیر پرو را تقویت کند. دلیل آن است که مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ (مدل استاندارد و پلاس) نتوانسته‌اند به فروش قابل توجهی برسند و در شرف شکستی بزرگ هستند.
در عین حال فکر می‌کنید قیمت دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا اپل چقدر خواهد بود؟ آیا اپل نسخه‌های حرفه‌ای گوشی پرچمدارش را با قیمت نجومی روانه بازار خواهد کرد یا خیر؟
قیمت آیفون ۱۵ پرو و اولترا چقدر خواهد بود؟
با در نظر گرفتن این که قیمت iPhone ۱۴ Pro از ۱۰۰۰ دلار و iPhone ۱۴ Pro Max از ۱۱۰۰ دلار آغاز خواهند شد، می‌توان انتظار داشت که قیمت مدل‌های پرو و اولترا از آیفون ۱۵، در نسخه‌های پایه، به ترتیب ۱۱۰۰ و ۱۳۰۰ دلار باشد.

این افزایش قیمت البته چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که حتی صرفا با در نظر گرفتن نرخ سرسام‌آور تورم جهانی سال ۲۰۲۳ قیمت‌های یاد شده برای نسل بعدی آیفون‌ها در بازار‌هایی مثل آمریکا، انگلستان و استرالیا قابل پیش بینی هستند.

در این خصوص البته خبر نگران‌کننده این است که اپل ممکن است تصمیم به افزایش قیمت بیشتر آیفون‌های حرفه‌ای خود در سال جدید داشته باشد و این دو مدل را با رقم‌های بالاتر از آنچه اشاره شد به فروش برساند.

منبع این نگرانی‌ها اظهار نظر تیم کوک، مدیر عامل اپل، در خصوص تمایل کاربران آیفون به پرداخت هزینه بیشتر برای در اختیار داشتن بهترین قابلیت‌ها و مشخصات در این گوشی‌هاست.

کوک، مدتی پیش در گزارش عملکرد مالی قبلی اپل ضمن اشاره به این که آیفون به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کاربران تبدیل شده، گفت:

به نظر من کاربران آیفون مایلند برای در اختیار داشتن بهترین گوشی ممکن در سال ۲۰۲۳ هزینه بیشتری کنند.

نکته درخور توجه در این زمینه همچنین آن است که امسال برای نخستین بار هر سه یا چهار مدل از گوشی‌های آیفون، قابلیت‌هایی هم‌تراز با برچسب قیمتی خود خواهند داشت!

به عنوان مثال مدل پایه iPhone ۱۵ با این که به هیچ وجه گوشی ارزانی نیست، اما به دلیل استفاده از سخت افزار گوشی‌های مدل پرو نسل گذشته نظیر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و داینامیک آیلند، قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر مدل‌ها خواهد داشت.

از سوی دیگر، مدل‌های پرو و اولترا آیفون ۱۵ نیز با وجود این که گران قیمت‌تر از همتایان سال گذشته خود خواهند بود، اما قابلیت‌های پیشرفته‌تری را ارائه خواهند داد که این افزایش قیمت را توجیه می‌کند.

به بیان دیگر، اختلاف میان دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو، چه از لحاظ قیمت و چه قابلیت، بیشتر از اختلاف میان آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ پرو خواهد بود!

در عین حال باید منتظر ماند و دید آیا کاربران، آن‌طور که تیم کوک و همکارانش ادعا می‌کنند، حاضرند برای در اختیار داشتن دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و اولترا چنین هزینه سرسام‌آوری را بپردازند یا خیر!

انتهای پیام/

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر