خلبان‌ها در این کشور بیکار می‌شوند

خلبان‌ها در این کشور بیکار می‌شوند

مدیرعامل هواپیمایی امارات در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید با پیشرفته‌ترشدن هوش مصنوعی، خلبان‌های انسانی جای خود را به این فناوری می‌دهند.

به گزارش تیترکوتاه؛ تیم کلارک، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات (Emirates)، معتقد است که هوش مصنوعی سرانجام در هواپیماهای مسافربری جای خلبان‌های انسانی را می‌گیرد؛ اما چنین اتفاقی در دوران زندگی او رخ نخواهد داد.

کلارک ۷۳ ساله در مصاحبه‌ی جدیدی گفت که ممکن است در آینده هواپیمایی تک‌خلبان ببینیم. او گفت صرف‌نظر از میزان پیشرفته‌شدن هوش مصنوعی همواره یک انسان در کابین خلبان هواپیما حضور خواهد داشت.

مدیرعامل هواپیمایی امارات از مردم درخواست کرده است به‌جای ترس از هوش مصنوعی، برای مهار و استفاده از این فناوری جدید تلاش کنند.

در بخشی از سخنان تیم کلارک آمده است: «آیا می‌توان هواپیما را به‌شیوه‌ی کاملاً خودکار به پرواز درآورد؟ بله؛ فناوری همین‌حالا چنین امکانی فراهم می‌کند. با‌این‌حال، به‌نظر من همیشه یک نفر در عرشه‌ی پرواز حضور خواهد داشت.»

به‌گزارش نیویورک پست، گفته‌های مدیرعامل هواپیمایی امارات در حالی مطرح می‌شود که هوش مصنوعی با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی باعث نگرانی و سردرگمی عموم مردم و حتی متخصصان حوزه‌ی فناوری شده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر