اطلاعیه مهم درباره حکم و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

اطلاعیه مهم درباره حکم و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی به سوالی پیرامون زمان برقراری حکم بازنشستگی و استحقاق درمان در بازه زمانی تا صدور حکم قطعی بازنشستگی پاسخ داد.

به گزارش تیترکوتاه؛ حسینعلی میرزایی معاون بازنشستگی در پاسخ به این سوال که «فاصله زمانی پایان کار تا برقراری حکم بازنشستگی چقدر است؟ آیا استحقاق و اعتبار درمان در بازه زمانی مذکور برای فردی که درخواست بازنشستگی داده برقرار است؟» اظهار کرد: بله، مشکلی برای دریافت خدمات درمانی از سوی فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده است وجود ندارد.

وی افزود: اگر فردی شاغل باشد، در صورت برخورداری از شرایط قانونی ( وفق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و تبصره های ذیل آن)، امکان بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی را پیدا می‌کند و به محض ارائه درخواست بازنشستگی‌اش همکاران ما نامه استعلام ترک کار وی را از کارگاه محل اشتغال، صادر و پس از ارائه پاسخ استعلام، برایش پیش‌نویس حکم بازنشستگی می‌زنند.

معاون بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر هم فرد شاغل نباشد از تاریخ ارسال درخواست، پیش‌نویس حکم برای وی نیز صادر و از فرد شماره بانکی می‌گیرند. در هر دوصورت، ماهانه و تا زمان صدور حکم قطعی، مبلغ مستمری علی‌الحسابی برای فرد واریز می‌شود و در نهایت پس از صدور حکم بازنشستگی (قطعی)، مبلغ مابه‌التفاوت نیز برای وی محاسبه و لحاظ خواهد شد.

میرزایی درباره استحقاق درمان این افراد نیز گفت: استحقاق درمان فردی که درخواست بازنشستگی ارائه داده و همچین اعضای تحت تکفل وی برقرار است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر