کلاه گشاد دیجی کالا بر سر مشتریان به اسم تخفیف شگفت انگیز

چایساز ایرانی در قسمت فروش ویژه قرار دارد و قیمت آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان درج شده که با تخفیف ۴۴ درصدی به یک میلیون و ۳۹۰ هزارتومان رسیده است. اما همین چایساز در همین سایت توسط یک فروشگاه دیگر بدون تخفیف، یک میلیون و ۲۹۰ هزارتومانی قیمت خورده است!

کلاه گشاد دیجی کالا بر سر مشتریان به اسم تخفیف شگفت انگیز

در سال های اخیر کسب و کارهای فروش اینترنتی در ایران بسیار داغ شده است و فروشگاه های اینترنتی یکی پس از دیگری قد علم کرده اند. در این بین دیجی کالا با قدمت، تنوع محصولات، تعداد فروش و سرویس دهی به مشتریان در سراسر ایران در صدر فروشگاه های اینترنتی قرار گرفته است.

اما متاسفانه مدتی است که فعالیت های این شرکت باعث اعتراضات زیادی شده و کیفیت و صداقت ارائه محصول در آن به شدت افت کرده است.

محبوب ترین بخش این فروشگاه یعنی تخفیف های شگفت انگیز در قسمت لیدر صفحه اول سایت قرار دارد و با ارائه پیشنهادهای جذاب و روزانه تخفیف های قابل توجهی را درج می کند. این روزها بخش اعظمی از مشتریان سایت تنها  قسمت شگفت انگیز را بررسی و با توجه به درصد تخفیف و تفاوت قیمت قبل و بعد یک کالا اقدام به ثبت سفارش خود می کنند.

با یک نگاه اجمالی متوجه می شویم که بخش بزرگی از فروش روزانه دیجی کالا متعلق به تخفیف های شگفت انگیز است و این فروشگاه اینترنتی از همین طریق کلاه گشادی بر سر مشتریان خود می گذارد! روش کار ساده است، قیمت کالاهای موردنظر را بالاتر از نرخ واقعی آن در سایت می گذارد(بعضا دو یا سه برابر) سپس برای این محصولات آف ویژه در نظر می گیرد و قیمت را تازه به نرخ واقعی یا حتی بالاتر از آن می فروشد.

 بله شاید باور نکنید که معتبرترین سایت فروش اینترنتی کشور به همین سادگی سودهای نجومی به جیب می زند. چند نمونه کوچک را برای مثال اینجا آورده ایم.

تخلفات-دی-جی-کالا-1

این چایساز ایرانی در قسمت فروش ویژه قرار دارد و قیمت آن 2 میلیون و 500 هزارتومان درج شده که با تخفیف 44 درصدی به یک میلیون و 390 هزارتومان رسیده است. اما همین چایساز در همین سایت توسط یک فروشگاه دیگر بدون تخفیف، یک میلیون و 290 هزارتومانی قیمت خورده است یعنی 100 هزارتومان ارزانتر از فروش ویژه!

تخلفات-دی-جی-کالا-2

 

تخلفات-دی-جی-کالا-3

مورد دوم مربوط به یک ساعت هوشمند است، قیمت این ساعت با تخفیف 53 درصدی از 5 میلیون و 300 هزارتومان به 2 میلیون و 480 تومان رسیده این درحالی است که قیمت این ساعت در ترب از 2 میلیون 470 هزارتومان شروع می شود و نهایت قیمتی که برای آن درج شده 2 میلیون و 937 هزارتومان است.

تخلفات-دی-جی-کالا-4

تخلفات-دی-جی-کالا-5

اما نکته جنجالی آن جاست که در بخش نظرات، برخی از کاربران نسبت به قیمت بالای این ساعت در مقایسه با سایت ها و فروشگاه های دیگر انتقاد کرده اند و جالب تر اینکه در یک مورد نادر حتی یکی از کامنت ها که به دلیل محدودیت کارکتر بخشی از آن در قسمت پایین فروش محصول نمایش داده شده و از قیمت کالا و اصطلاح شگفت انگیز انتقاد کرده است، متن کامل آن در قسمت همه دیدگاه ها وجود ندارد!

تخلفات-دی-جی-کالا-6

تخلفات-دی-جی-کالا-7

مثال سوم مربوط به یک سرخ کن است سرخ کن سوناشی که در پیشنهاد شگفت انگیز قیمتش از 9 میلیون و 750 هزارتومان با تخفیف 38 درصدی به 5 میلیون و 999 هزارتومان رسیده است.  با بررسی دقیق تر متوجه می شویم این کالا در سایت های فروش اینترنتی دیگر هم با همین قیمت 6 میلیون و 500 تومان به فروش می رسد و نکته قابل توجه این است که وقتی زمان پیشنهاد شگفت انگیز این کالا تمام می شود قیمت اصلی آن از 9 میلیون و 750 میلیون تومان به 8 میلیون و 460 هزارتومان می رسد!

تخلفات-دی-جی-کالا-8

تخلفات-دی-جی-کالا-9

در مثال بعدی به یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل می رسیم این اسپیکر در سایت دیجی کالا 5 میلیون تومان به فروش می رسد که قیمت آن در پیشنهاد شگفت انگیز با اعمال 60 درصد تخفیف به 2 میلیون تومان رسیده است. اما متاسفانه ای اسپیکر پرطرفدار در سایت های دیگر بدون اعمال هیچ تخفیفی بین 2 میلیون و 500 تا 700 هزارتومان قیمت دارد.

تخلفات-دی-جی-کالا-10

تخلفات-دی-جی-کالا-11

تخلفات-دی-جی-کالا-12

موارد این چنینی در دیجی کالا کم نیست. فقط نیازمند کمی توجه و صرف وقت است که بعضا در قسمت نظرات توسط خریداران به آن اشاره شده است. در پایان ذکر این نکته قابل توجه است که تمام کالاهای پیشنهاد شگفت انگیز بزرگترین غول فروش آنلاین در ایران شامل چنین مواردی نمی شود اما تعداد آن هم کم نیست!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد نوروزی

    دیجی کالا، کارش شده دزدی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر