این خودروهای وارداتی شدیدا ارزان شدند

خودروهای وارداتی در دومین هفته اردیبهشت ماه با افت قیمت روبرو بودند و خلاف جهت هفته گذشته به بازار رسیدند.

این خودروهای وارداتی شدیدا ارزان شدند

به گزارش تیتر کوتاه، ارزیابی بازار خودروهای وارداتی نشان دهنده آن است که وارداتی‌ها با افت 50 تا 150 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند؛ افتی که «رنوتالیسمان» بیشترین سهم از آن را به خود اختصاص داد، بطوریکه این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی کاهش 150 میلیونی را تجربه کرد. افت و ثبات قیمت نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو کاهشی شدن قیمت وارداتی‌ها را به آن نسبت می‌دهند.  ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که علاوه بر نرخ دلار برکناری وزیر صمت هم در کاهشی شدن قیمت خودروهای وارداتی اثرگذار بوده است.  

اما از دو عامل ذکر شده که بگذریم، شاید بتوان کاهش قیمت خودروهای وارداتی را به آخرین اخبار اعلامی خودروهای واردتی هم نسبت داد. روز گذشته مهدی ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت اعلام کرد که مشکل ارزی این خودروها برطرف شده و با این شرایط روند واردات خودرو شتاب خواهد گرفت.    

از سوی دیگر تصویب لایحه دو فوریت الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو هم برکاهشی شدن قیمت خودرو‌های وارداتی اثرگذار بوده است. مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت در این خصوص می گوید: لایحه دو فوریتی که مجلس تصویب کرد می‌تواند روند واردات خودرو را تسهیل کند؛ بطوریکه طی روزهای اخیر هم شاهد ترخیص خودروهای چانگان بودیم و روند ترخیص خودروهای النترا هم به زودی عملیادی خواهد شد.

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 40 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و افتی 50 میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 42 هزار کیلومتر در بازار 3 میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 150 میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد، براساس ارزیابی بازار این خودرو دربازه زمانی مورد بررسی بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داده است.

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده افتی 100 میلیون تومانی در بازار داشت. براساس رصد بازار این خودرو با رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و 300 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 80 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 450 میلیون تومان در بازار معامله شد و افت 50 میلیون تومانی داشت.

ارزیابی‌ها همچنین نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 350 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و افتی 50 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته با رنگ سفید در بازار بدون تغییر قیمت‌گذاری شدو در بازار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان معامله شد.


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر