کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۶

چوب حراج به خودروهای برقی / زنگ خطر بازار مسکن به صدا درآمد

در بخش کیوسک آنلاین تیتر کوتاه هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

چوب حراج به خودروهای برقی / زنگ خطر بازار مسکن به صدا درآمد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ ( ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تحریم‌های نفتی جدید علیه ایران

مجلس نمایندگان امریکا محدودیت‌های جدید صنعت نفت ایران را به عنوان بخشی از لایحه کمک‌های خارجی تصویب کرد. این بدان معناست که این اقدام احتمالاً به زودی در سنا تصویب خواهد شد. این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. همچنین بانک‌های چینی که به ایران در خرید نفت کمک می‌کنند، با اعمال محدودیت در معاملاتشان مجازات خواهد شد.

  • کمک‌های میلیاردی امریکا به اسرائیل ادامه دارد

مجلس نمایندگان امریکا روز شنبه با حمایت گسترده دو حزبی، بسته قانونی ۹۵ میلیارد دلاری ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را به دلیل مخالفت‌های شدید تندروهای جمهوری خواه تصویب کرد. این قانون اکنون به سنا با اکثریت دموکرات‌ها می‌رود، که بیش از دو ماه پیش مصوبه مشابهی را تصویب کرد. رهبران ایالات متحده از جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات گرفته تا میچ مک کانل، رئیس‌جمهوری خواه سنا، از مایک جانسون، رئیس‌جمهوری خواه مجلس نمایندگان خواسته بودند تا آن را برای رأی گیری مطرح کند. این لوایح ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای رسیدگی به درگیری در اوکراین، از جمله ۲۳ میلیارد دلار برای پر کردن تسلیحات، سهام و تأسیسات ایالات متحده، ۲۶ میلیارد دلار برای اسرائیل، از جمله ۹.۱ میلیارد دلار برای نیازهای بشردوستانه، و ۸.۱۲ میلیارد دلار برای هند و اقیانوس آرام، از جمله تایوان فراهم می‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • چوب حراج ایلان ماسک به تسلا

تسلا قیمت نرم افزار کمک رانندگی پیشرفته خود، Full Self-Driving (FSD) را از ۱۲ هزار دلار به ۸ هزار دلار در ایالات متحده کاهش داد. ایلان ماسک تعهدی قوی به فناوری خودران نشان می‌دهد. ایلان ماسک امیدوار است که فناوری خودران پول زیادی برای تسلا به ارمغان بیاورد و آن را به با ارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان تبدیل کند. با این حال، او هنوز در دستیابی به خودروهای کاملاً خودران آنطور که امیدوار بود موفق نبوده است. این فناوری با مقررات و چالش‌های قانونی فزاینده‌ای مواجه است.

  • ضربه سنگین سیل به شلوغ‌ترین فرودگاه جهان

خطوط هوایی اصلی دبی امارات و فلای دبی پس از باران شدید که اوایل هفته جاری منجر به سیل شدید در امارات شد، به پروازهای عادی بازگشتند. تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت هواپیمایی امارات نزدیک به ۴۰۰ پرواز و بسیاری از پروازها را در نتیجه طوفان بی‌سابقه‌ای که روز سه‌شنبه در شهر بیابانی دبی رخ داد، لغو کرد. به دلیل تاثیر طوفان، این شرکت هواپیمایی ورود مسافرانی را که از دبی حرکت می‌کردند، به حالت تعلیق درآورد و عملیات حمل‌ونقل خود را از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی، یک مرکز بزرگ مسافرتی جهانی، متوقف کرد و هزاران مسافر را سرگردان کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • زنگ خطر بازار مسکن به صدا درآمد

نرخ وام مسکن از ۷ درصد گذشته است و فروش مسکن در ماه مارس بیشترین افت ماهانه خود را در بیش از یک سال گذشته به ثبت رساند و فشار بر بازار مسکن ایالات متحده را افزایش داد زیرا عدم اطمینان در مورد کمیسیون املاک و مستغلات این صنعت را تحت تاثیر قرار داده است. فروش مسکن موجود در ماه مارس، ۴.۳ درصد نسبت به فوریه کاهش یافته است که این بزرگترین درصد کاهش ماهانه از نوامبر ۲۰۲۲ بوده است. هزینه‌های دیگر برای داشتن یک خانه مانند حق بیمه و مالیات بر دارایی نیز به شدت افزایش یافته است.

  • رکورد جدید امریکا در تولید نفت و گاز

علیرغم تلاش‌های پرزیدنت بایدن، تولید سوخت‌های فسیلی در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، که به اقتصاد او کمک می‌کند. این اطلاعات از گزارش اخیر دفتر تحلیل اقتصادی در مورد رشد تولید ناخالص داخلی دولت در سال ۲۰۲۳ به‌دست آمده است که روندهای مهم در اقتصادهای منطقه‌ای و صنعتی را نشان می‌دهد. سال گذشته، ایالات متحده رکورد تولید نفت و گاز طبیعی را به ثبت رساند. این تولید بیشتر در زمین‌های دولتی و خصوصی اتفاق می‌افتد، جایی که دولت فدرال کنترل محدودی دارد. در نتیجه، تگزاس از طریق حق امتیاز نفت و گاز و مالیات درآمد زیادی به‌دست آورد و به درآمد ۲۶.۳ میلیارد دلاری رسید.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر