کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۹۹

خودروهای ارزان چینی در راه هستند / پیگیری احتمال فروش مواد مخدر از طریق پلتفرم معروف

در بخش کیوسک آنلاین هر روزنگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خودروهای ارزان چینی در راه هستند / پیگیری احتمال فروش مواد مخدر از طریق پلتفرم معروف

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۷ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افزایش عجیب هزینه‌های بیمه خودرو

پس از افزایش قیمت خودرو در دوران همه گیری کرونا، حال قیمت‌ها در حال نزول هستند و بیمه هزینه مالکیت خودرو را برای بسیاری از امریکایی‌ها به شدت بالا برده است. داده‌های جدید این هفته نشان داد که هزینه‌های بیمه خودرو ۲۰.۶ درصد نسبت به سال قبل در فوریه افزایش یافته است، که با افزایش ژانویه به عنوان بیشترین افزایش از دسامبر ۱۹۷۶ مطابقت دارد، زمانی که هزینه‌ها ۲۲.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

  • نقش پر رنگ قیمت گاز در اقتصاد

سقوط چشمگیر قیمت گاز طبیعی ایالات متحده در امسال بی‌سر و صدا به تقویت اقتصاد این کشور کمک می‌کند و برخی از هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد، حتی در حالی که قیمت سایر نیازها همچنان در حال افزایش است. گاز طبیعی مانند یک قهرمان بی‌صدا در اقتصاد امریکا است که برای گرم کردن خانه ها، تولید برق، راه‌اندازی کارخانه‌ها و تولید کود استفاده می‌شود. زمانی که قیمت گاز طبیعی چندی پیش افزایش یافت، هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای تولیدکنندگان مشکلاتی ایجاد کرد. اما اکنون قیمت‌ها به پایین‌ترین حد در چهار سال گذشته رسیده است و برای همه آرامش ایجاد کرده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تحویل خودروی محبوب چینی تا ماه آینده

هواوی خاطرنشان کرد که تاخیر در تولید و تحویل سدان Luxeed S۷ خود به دلیل کمبود نیمه هادی‌ها و کارخانه‌های متحرک باید تا ماه آینده برطرف شود. ریچارد یو که مدیرعامل هوآوی و رئیس مدیریت خودروهای هوشمند آن است، در انجمنی که توسط گروه EV۱۰۰ برگزار شد، درباره مشکلات سدان Luxeed S۷ چری صحبت کرد. سدان Luxeed S۷، نخستین مدل از برند Luxeed EV چری، تا ۲۸ نوامبر حدود ۲۰۰۰۰ سفارش دریافت کرد. در ژانویه، Luxeed بازپرداخت تا سقف ۱۰۰۰۰ یوان را برای مشتریانی که نتوانستند خودروی خود را به موقع تحویل بگیرند، اعلام کرد. قیمت اولیه S۷ ۲۴۹۸۰۰ یوان (۳۴۷۱۶.۶۲ دلار) است.

  • کارگران غول خودروسازی نگران حقوق و امنیت خود هستند

هفته آینده، کارکنان تسلا در آلمان به گروه جدیدی رای خواهند داد که منافع آنها را در محل کار نمایندگی کند. یک اتحادیه بزرگ به نام IG Metall می‌خواهد در مورد حقوق و شرایط کاری در تسلا نظر بیشتری داشته باشد. آنها می‌گویند تسلا باید اقدامات ایمنی را بهبود بخشد. یک حمله مشکوک به آتش‌سوزی باعث شد که تولید در کارخانه نزدیک برلین برای یک هفته در اوایل ماه جاری متوقف شود و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، این هفته از آن بازدید کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • احتمال فروش مواد مخدر از طریق این پلتفرم خبرساز شد

دادستان‌های ایالات متحده در ویرجینیا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا که مادر فیسبوک است، فروش غیرقانونی مواد مخدر را تسهیل کرده و از آن سود برده است. مقامات قانونی به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی، درخواست اطلاعات و پرسیدن سوالات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی مواد مخدر در پلتفرم‌های متا را داشته‌اند. سازمان غذا و دارو نیز در این تحقیق کمک کرده است.

  • خودروهای ارزان چینی در راه هستند

Xpeng، یک شرکت چینی خودروساز برقی، قصد دارد یک نام تجاری مقرون به صرفه تر را برای رقابت در بازار شلوغ و رقابتی خودروهای برقی معرفی کند. هی شیائوپنگ، رئیس و مدیرعامل Xpeng در یک رویداد صنعتی در پکن در روز شنبه گفت، مدل‌های این برند که قرار است در ماه آینده عرضه شوند، بین ۱۰۰۰۰۰ یوان تا ۱۵۰۰۰۰ یوان (۱۴۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار) قیمت خواهند داشت. رقابت در بازار خودروهای برقی چین تشدید شده است زیرا شرکت‌ها برای کاهش قیمت‌ها رقابت می‌کنند و BYD، دور عمیق‌تری از کاهش قیمت‌ها را رهبری می‌کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر