کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۹

خودروهای برقی ارزان می‌شوند؟ / امکان دسترسی این افراد به سایت‌های خبری متوقف شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خودروهای برقی ارزان می‌شوند؟ / امکان دسترسی این افراد به سایت‌های خبری متوقف شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۵ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • طبیعت کمر به نابودی اقتصاد این کشور بسته است

در چین، سیل، خشکسالی، زلزله و شرایط یخبندان در سه ماهه اول حدود ۳.۲۸ میلیارد دلار خسارت مستقیم اقتصادی به بار آورد. بخش مدیریت اضطراری گزارش داد که خسارات ناشی از سرما، زلزله قدرتمند ۷.۱ ریشتری در سین کیانگ، رانش زمین در استان یوننان و جاری شدن سیل در امتداد رودخانه زرد در چین رخ داده است.این وزارتخانه در ژانویه گزارش داد که بلایای طبیعی سال گذشته در چین ۳۴۵.۴۵ میلیارد یوان (۴۷.۷ میلیارد دلار) خسارت مستقیم اقتصادی به همراه داشت  و در این بلایای طبیعی ۶۹۱ نفر کشته یا مفقود شدند.

  • امکان دسترسی این افراد به سایت‌های خبری متوقف شد

شرکت گوگل متعلق به شرکت آلفابت به طور موقت لینک‌های سایت‌های خبری کالیفرنیا را برای تعداد نامشخصی از کاربران در ایالت حذف می‌کند زیرا در حال بررسی تأثیر قوانین پیشنهادی است که شرکت را مجبور می‌کند برای ارائه چنین محتوایی هزینه کند. جافر زیدی، معاون گوگل در زمینه مشارکت‌های خبری جهانی، روز جمعه در یک پست وبلاگی گفت که این شرکت "آزمایشی کوتاه مدت برای درصد کمی از کاربران کالیفرنیا" انجام خواهد داد تا بررسی کند که چگونه قانون پیشنهادی بر محصولات شرکت تأثیر می‌گذارد. سخنگوی گوگل از مشخص کردن مدت زمان آزمایش، تعداد کاربرانی که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و کدام سازمان‌های خبری شامل خواهند شد، خودداری کرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خودروهای برقی ارزان می‌شوند؟

شرکت خودروسازی تسلای ایلان ماسک، قیمت اشتراک‌های خودروهای خودران کامل (FSD) خود را در ایالات متحده و کانادا کاهش داد تا مشتریان بیشتری را جذب کند، زیرا تقاضا در حال کاهش بود و رقابت بر سر قیمت‌گذاری وجود داشت. این سازنده خودروهای برقی در پستی در فضای مجازی X اعلام کرد که اشتراک‌ها در ایالات متحده ۹۹ دلار در ماه و در کانادا ۹۹ دلار کانادا (۷۱.۸۸ دلار) قیمت خواهند داشت. ایلان ماسک همیشه در مورد رانندگی خودکار کامل (FSD) به عنوان یک منبع عظیم پولساز برای تسلا صحبت کرده است، اما او نتوانسته به وعده خود مبنی بر خودرویی که بتواند به تنهایی رانندگی کند، عمل کند. دلیل این موضوع عمدتا آن است که قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد که تسلا باید برای اطمینان از ایمنی وسایل نقلیه خود و صحت ادعاهای بازاریابی خود از آنها پیروی کند.

  • روسیه زیر تیغ تحریم‌های جدید

ایالات متحده و بریتانیا محدودیت هایی را برای تجارت آلومینیوم، مس و نیکل روسیه اعمال کرده‌اند که بر بازارهای فلزات جهانی تأثیر خواهد گذاشت. این برای محدود کردن توانایی پوتین برای تأمین مالی اقدامات نظامی خود است. عرضه جدید مس، نیکل و آلومینیوم از روسیه دیگر نمی‌تواند به بورس فلزات لندن و بورس کالای شیکاگو تحویل داده شود. این قانون از ۱۳ آوریل شروع شد. علاوه بر این، ایالات متحده دیگر اجازه واردات این سه فلز را به روسیه نمی‌دهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیشرفت جدید امریکا در تولید خودروهای برقی

اخیراً، دفتر مدیریت زمین ایالات متحده (BLM) به تصویب یک معدن لیتیوم به نام Rhyolite Ridge در نوادا نزدیک شده است. این معدن ارزش بالایی دارد زیرا می‌تواند لیتیوم باتری خودروهای برقی را برای شرکت هایی مانند فورد تامین کند. این معدن که در حدود ۲۲۵ مایلی شمال لاس وگاس واقع شده است، دارای مقدار قابل توجهی لیتیوم است و می‌تواند به اندازه کافی از این فلز برای تامین انرژی تقریباً ۳۷۰۰۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی در سال تامین کند.

  • فریب مردم با شیوه جدید آزمایش کرونا

رئیس یک شرکت بیوفناوری امریکایی که در مورد انجام آزمایش سریع و دقیق کووید-۱۹ دروغ گفته بود، روز جمعه توسط وزارت دادگستری به هفت سال زندان محکوم شد. کیت برمن، ۷۰ ساله، اهل وست لیک ویلج، کالیفرنیا، دسامبر گذشته به تقلب در اوراق بهادار به ارزش ۲۸ میلیون دلار اعتراف کرد. وزارت دادگستری گفت که از فوریه تا دسامبر ۲۰۲۰، برمن به دروغ ادعا کرده است که شرکت Decision Diagnostics آزمایشی ۱۵ ثانیه‌ای برای تشخیص کووید-۱۹ در نمونه خونی با خراش انگشت ایجاد کرده است، در حالی که در واقعیت، چنین آزمایشی وجود نداشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر