اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره شاسی بلند وارداتی سایپا + امکانات و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودرو چانگان CS۵۵ محصول وارداتی سایپا می پردازیم.

همه چیز درباره شاسی بلند وارداتی سایپا + امکانات و مشخصات

چانگان CS۵۵ پلاس شاسی بلند جدید و وارداتی سایپا است. این خودرو به دلیل ظاهر خوب و قبال قبول و نیز امکاناتی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و پیش بینی می شود فروش خوبی در بازار داشته باشد.

آزادسازی واردات، پای چانگان را دوباره به بازار ایران باز کرده است و این بار هم سایپا نسل جدید کراس اوورهای چینی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. چانگان در عصر جدید خود، خودروهایی با ظاهر به‌روزتر، مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتر ارائه داده است که یکی از آنها چانگان CS۵۵ پلاس است.

چانگان1

چانگان CS55 پلاس یکی دیگر از محصولات سایپا در دور جدید واردات خودرو است. کراس اووری متوسط که طراحی مدرن و جذابی دارد.

چانگان CS۵۵ پلاس به عنوان محصول وارداتی سایپا به خودی خود قابلیت‌های زیادی برای محبوب شدن در بازار ایران دارد. ظاهر فوق‌العاده زیبا و عملکرد فنی مناسب به همراه دیگر فاکتورهای کاربردی باعث می‌شود تا این شاسی بلند شهری خودرویی مناسب برای مشتری ایرانی باشد. 

مشخصات فنی چانگان CS۵۵ پلاس

قلب تپنده چانگان CS ۵۵ Plus یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) است. این پیشرانه از فناوری بلو کور چانگان بهره می‌برد که نسبت به دیگر موتور‌های این شرکت مصرف سوخت پایین تر و بازدهی بیشتری دارد. این پیشرانه قادر است قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل کند.

چانگان3

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرمی را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. چانگان CS۵۵ پلاس دارای استاندارد یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۹ لیتر است.

برند

چانگان

مدل

CS۵۵ پلاس

کلاس بدنه

کراس اوور

سال تولید

۲۰۲۳

حجم موتور

۱۴۹۹ سی سی

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

فناوری موتور

توربوشارژ

قدرت

۱۸۸ اسب بخار

گشتاور

۳۰۰ نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۸.۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

گیربکس

۷ سرعته دوکلاجه تر

انتقال قدرت

دیفرانسیل جلو

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

مولتی لینک

طول

۴۵۱۵ میلی متر

عرض

۱۸۶۵ میلی متر

ارتفاع

۱۶۸۰ میلی متر

فاصله محوری

۲۶۵۶ میلی متر

وزن

۱۴۴۵ کیلوگرم

حجم باک

۵۵ لیتر

مصرف سوخت

۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی

ابعاد رینگ و لاستیک

۲۲۵/۵۵R۱۹

برند نشان مادر

چانگان

کشور سازنده

چین

امکانات و آپشن های چانگان CS۵۵ پلاس

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به ؛۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی الکترونیکی ترمز، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشدار تصادف از جلو، شارژر بی‌سیم، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی PIONEER، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، کلاستر دیجیتال، خروجی ۱۲ ولت، پورت USB، تهویه اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش باد تایرها، کروزکنترل تطبیقی، محدود‌کننده سرعت، استارت دکمه‌ای، ورود خروج بدون کلید، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باران و… اشاره کرد.

چانگان-پلاس

رقبای چانگان CS۵۵ پلاس

محصولاتی همچون فونیکس تیگو ۷ پرو، هایما ۸S ایران خودرو، لاماری ایما به همراه کیا سلتوس ۲۰۲۳ می‌توانند رقبای سرسختی برای چانگان CS۵۵ پلاس محسوب شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر