اعلام شرایط دریافت وام اجاره مسکن + جزئیات

ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می‌گیرد.

اعلام شرایط دریافت وام اجاره مسکن + جزئیات

وام مسکن یکی از اقدامات مهم دولت‌ها در بسیاری از کشورها برای حمایت از افراد جهت بهبود شرایط مسکن و دسترسی آسان‌تر به مسکن است. این وام‌ها معمولاً به شکل فراهم کردن منابع مالی به صورت وام با بهره‌ای کمتر یا بدون بهره ارائه می‌شود تا افراد بتوانند خرید یا ساخت مسکن خود را تسهیل نمایند.

افرادی که در خانه‌های استیجاری سکونت می‌کنند و قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، لازم است ابتدا، مراحل ثبت نام مستاجران در سامانه املاک را انجام دهند.

ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می‌گیرد.

در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می‌باشند، می‌بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

۱- درخواست کننده، می‌بایست متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

۲- زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می‌باشند نیز می‌توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند.

۳- همچنین، مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند، اما درحال‌حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می‌باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه می‌باشند

۴- متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت گردیده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.

۵- قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

۶- پس از این که درخواست‌کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، می‌بایست مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد.

همچنین، ضامن های خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می‌شود.

گفتنی است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به ثبت نام وام ودیعه مسکن نداشته، بلکه ثبت نام نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت، امکان‌پذیر است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حسین ایوبی نیا

    چهارماه قبل ثبت نام کرده و تمام مدارک کامل میباشد ولی هر دفعه سر میدوانند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر