تبلیغات کولر گازی صدا و سیما حذف می شود؟ / تمهیدات ویژه دولت در آستانه فصل گرما

مدیرعامل شرکت توانیر از ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی بر اساس مصوبه شورای‌عالی انرژی و با توجه به آستانه فصل گرما در کشور خبر داد.

تبلیغات کولر گازی صدا و سیما حذف می شود؟ / تمهیدات ویژه دولت در آستانه فصل گرما

ممنوعیت تبلیغات کولرگازی به منظور حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی توسط برخی از کشورها و سازمان‌ها اعمال شده است. این تدابیر غالباً به منظور کنترل گازهای گلخانه‌ای و پایین آوردن اثرات تغییرات آب و هوایی اتخاذ می‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: باتوجه به آستانه فرا رسیدن فصل گرما و همچنین بر اساس مصوبه شورای‌عالی انرژی تبلیغات کولر‌های گازی ممنوع است.

او افزود: همچنین وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالا‌های با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور بر عهده وزارت فرهنگ گذاشته شده است تا این وزارتخانه با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدامات لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالا‌ها بر اساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در حالی که مصرف ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور در فصل گرم سال، ۱۰ هزار مگاوات است، شاهد مصرف ۲۰ هزارمگاواتی ۱۰ میلیون کولر گازی در کشور در فصول گرم سال هستیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر