سراب خرید مسکن با وام ۹۶۰ میلیونی / میانگین قیمت هر متر خانه در تهران چند؟

با وام ۹۶۰ میلیونی مسکن با احتساب هزینه اوراق حق‌تقدم می‌توان حدود ۸.۷ متر مسکن خریداری کرد.

وام مسکن یکی از مفیدترین منابع تامین مالی برای خرید یا ساخت مسکن بوده و برخی از مزایای آن عبارتند از: افزایش قابلیت دسترسی به مسکن برای افرادی که امکان تهیه مسکن خود را ندارند و امکان بهره‌مندی از نرخ‌های ارزان‌تر وام در مقایسه با سایر اقساط و از پرداخت بازپرداخت‌های اقساط ایجاد از نظر اقتصادی و خانوادگی.

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی طی اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران با رشد ۲۴.۸درصدی نسبت به اسفند سال قبل به ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

در این وضعیت یکی از محل‌های تامین منابع مالی برای متقاضیان ورود به بازار مسکن، تسهیلات بانکی است. حدود یکسال است که سقف وام خرید مسکن با مصوبه شورای پول و اعتبار افزایش یافته است.

این وام که از محل اوراق حق تقدم مسکن (تسه) به متقاضیان پرداخت می‌شود برای زوجین تهرانی ۸۰۰ میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به ۹۶۰ میلیون تومان است. برای دریافت این تسهیلات، متقاضیان تهرانی (زوج‌ها) باید معادل ۲ برابر رقم وام یعنی ۱۹۲۰ برگه اوراق حق‌تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند.

بررسی معاملات امروز اوراق حق تقدم نشان می‌دهد قیمت هر برگ حدود ۱۲۷ هزار تومان است که در مقایسه با اواخر سال گذشته حدود ۲۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است. بنابراین متقاضی دریافت وام خرید مسکن باید حدود ۲۴۳ میلیون تومان در ابتدای کار هزینه کند.

به این ترتیب مبلغ ۷۱۷ میلیون تومان از وام ۹۶۰ میلیون تومانی باقی می‌ماند. با این رقم می‌توان حدود ۸.۷ مترمربع واحد مسکونی در تهران خریداری کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر