اختصاصی تیترکوتاه؛

جانشین تیبا با چه آپشن هایی وارد بازار شد؟ / همه چیز درباره سایپا کوییک + قیمت

در این گزارش به معرفی و بررسی مشخصات و امکانات خودرو کوییک محصول متفاوت و خوش چهره سایپا

جانشین تیبا با چه آپشن هایی وارد بازار شد؟ / همه چیز درباره سایپا کوییک + قیمت

کوییک محصول جذاب و هاچ بک سایپا است که با آپشن ها و زیبایی ظاهری که دارد طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین این خودرو بازار با فروش بسیار زیادی همراه بوده است.

کوییک یکی از محصولات شرکت سایپا است و براساس پلت‌فرم و بدنه تیبا ۲ ساخته شده است. این ماشین در مدل‌های مختلفی در بازار موجود است.

کوییک

سایپا کوییک به عنوان محصولی با ظاهر جدید اما از یک پلتفرم قدیمی در سال ۱۳۹۶ توسط گروه خودروسازی سایپا به بازار معرفی شد و به دلیل قیمت مناسب و طراحی قابل قبول به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

کوییک یکی از ماشین‌های محبوب سایپا است و سومین محصول ملی این شرکت بعد از خانواده تیبا و ساینا به شمار می‌رود. 

مدل اتوماتیک این ماشین در سال ۱۳۹۷ و مدل دنده‌ای در سال ۱۳۹۸ به بازار عرضه شد. مدل دنده‌ای کوییک آپشن‌های کمتری دارد و با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد.

قیمت کوییک

مشخصات فنی کوییک

قلب تپنده کوییک موتور M۱۵ آن است که با حجم ۱.۵ لیتری و تنفس طبیعی کار می‌کند. حداکثر قدرت ماشین ۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر است. ماشین کوییک با سوخت ترکیبی کار می‌کند. مصرف سوخت مدل دنده‌ای ۷.۱ لیتر و مصرف سوخت مدل اتوماتیک ۷.۷ لیتر است. در نهایت، بهتر است بدانید که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کوییک دنده‌ای ۱۳ ثانیه است. این عدد برای مدل اتوماتیک به ۱۳.۶ ثانیه افزایش یافته است.

موتور

۴ سیلندر ۸ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۰۳ سی سی

تنفس موتور

تنفس طبیعی

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

CVT یا ۵ دنده دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰

حداکثر سرعت

– کیلومتر در ساعت

وزن

۱۰۶۳ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۴۱۵ میلیمتر

امکانات و تجهیزات کوییک

نسخه دستی کوییک در مدل تیپ پایه دارای امکانات چندانی نمی‌باشد و آپشن‌های آن بسیار ساده و ایتدایی هستند که البته برای قیمتی که عرضه می‌شود مناسب است. اما در نسخه اتومات کوییک از امکانات بیشتری استفاده شده است و با توجه به حجم این امکانات کاملا مناسب این رده می‌باشد.

کوییک2

البته می‌توان گفت امکاناتی که در کوییک قرار دارد از نظر سطح کیفیتی با شرایط ایده آل بسیار فاصله دارد، اما همین موضوع که در یک خودرو که هم سطح با قیمت مثلا ۲۰۶ می‌باشد شاهد چنین امکاناتی هستیم امیدوار‌کننده است.

برخی از امکاناتی که در کوییک استفاده شده است شامل موارد زیر است:

فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون سوییچ، دوربین دنده عقب، جعبه دنده خودکار، سیستم مالتی مدیا شامل نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، ترمز کمکی‌ای بی‌اس، چراغ‌های روشنایی در روز و کامپیوتر سفری

ترمز و پایداری

ترمز جلو دیسکی عقب کاسه‌ای – ABS – EBD – BA – ESC

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

دیگر تجهیزات

فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ‌های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ‌های مخصوص روز – استارت دکمه‌ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترلخودرو در سه مدل ارائه می‌شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است

قیمت کوییک در بازار و کارخانه

قیمت کوییک دنده‌ای در کارخانه ۲۵۱ میلیون تومان و در بازار ۴۴۳ میلیون تومان است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر