احتمال کاهش قیمت مسکن تا پایان سال / امید مردم به مسکن ملی است

یک کارشناس مسکن از تداوم روند کاهش قیمت مسکن در سال پیش‌رو خبر داد و یکی از دلایل این کاهش قیمت را انتظار مردم برای به نتیجه رسیدن طرح نهضت ملی مسکن معرفی کرد.

احتمال کاهش قیمت مسکن تا پایان سال / امید مردم به مسکن ملی است

کاهش قیمت مسکن ممکن است به دلیل رکود اقتصادی، افزایش نرخ بهره، کاهش تقاضا یا افزایش در بازار مسکن باشد. این موضوع می‌تواند برای خریداران به عنوان یک فرصت برای ورود به بازار مسکن برای خرید یا سرمایه‌گذاری در ملک، مورد توجه قرار گیرد.

علی غلامی کارشناس مسکن با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران گفت: بازار مسکن وارد یک دوره رکود سنگین به لحاظ قیمتی شده و داده‌های تجربه شده از روند معاملات طی ۲۰ سال اخیر نشان می‌دهد، روند کاهش قیمت می‌تواند تا پایان امسال هم ادامه داشته باشد.

این کارشناس مسکن با اشاره به دلایل شکل‌گیری رکود گفت: انتظارات شکل گرفته پیرامون نهضت ملی مسکن سبب هدایت بخشی از تقاضا به این طرح شده و همین کاهش تقاضا یکی از دلایل رکود معاملات است.

وی افزود: از طرفی شرایط اقتصادی فعلی سرمایه‌گذاری‌های سنگین نظیر ساخت مسکن را توجیه‌پذیر نمی‌داند.

غلامی با اشاره به تحلیل معاملات مسکن در اسفند ۱۴۰۲ گفت: در سال‌های پیش واحدهای مسکونی با زمان ساخت بیشتر از ۲۰ سال کمترین تقاضا را در میان سایر واحدهای مسکونی به خود اختصاص می‌داد اما درحال‌حاضر رتبه دوم تقاضا را دارد.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت رخ داده در نیمه دوم دهه نود، باید بپذیریم، بخشی زیادی از تقاضای مسکن عملا توان خرید نداشته و از بازار اخراج شده یا سطح انتظارات خود را به حد قابل توجهی کاهش داده‌اند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    احتمال چه کلمه قشنگی

  • امیر

    شتر در خواب بیند پنبه دانه...همه چی رو به افزایش....بعدشم چطور وقتی دلالها هستن و امتیاز مسکن ملی رو خرید و فروش میکنن با قیمتهای نجومی میخوایم کاهش داشته باشیم ..امکان نداره ...شاید ثابت بمونه اما کاهش نخواهیم داشت

  • ترابیان

    دستمزد و مصالح ساختمان‌چند برابر شده اراجیف گفتی

  • مجید

    سلام به کارشناسی که فقطلب و دهنه و فقط حرف زدن بلده. آخه با کدوم پول ملت میتونن مسکن ملی بخرن وقتی آوردشون باید حدود یک میلیارد باشه و برای وام 55 ملیونی باید ماهی 12 میلیون قسط بدن در صورتی که اکثر متقاضیان کارگر هستند و حداکثر دریافتی حقوقشوندر سال جدید 11 میلیون تومانه. عقلم خوب چیزیه آدم داشته باشه!
    تمام این طرح بازم به نفع دلال و املاکی و سرمایه دار شده، اگر باور نمیکنید یه سر به سایت دیوار بزنید که اکثرا به دیلی عدم توانایی در پرداخت مبلغ اولیه و حتی در پرداخت اقساط مجبور به فروش هستند.
    به جای الکی حرف زدن راهی پیدا کنید که اقساط و آورده مردم از جای دیگه تامین بشه تا هم مشکل مردم و هم مشکل دولت برطرف بشه

  • سبد

    بله شما درست میگیپ،
    از 260به ما اعلام کردن و 1میلیارد و 30میلیون تحویل دادن ، واهمه هم ماهیانه 12میلیون 10ساله.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر