نهضت ملی مسکن | بازار مسکن | قیمت مسکن

مردم به داد نهضت ملی مسکن رسیدند

نوروزی گفت: آورده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نقش موثری در کاهش نرخ تورم و افزایش تولید داشته است.

مردم به داد نهضت ملی مسکن رسیدند

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در پروژه‌های نهضت ملی مسکن  که به صورت اجاره ۹۹ ساله، مسکن روستایی و پروژه‌های خود مالکی بوده تزریق شده است. از این  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان،  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم  و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آورده  بانک‌ها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است.

وی ادامه داد: در بخشی که بانک‌ها تسهیلات پرداخت کرده اند بیش از ۲ برابر آن مردم مشارکت داشته و آورده‌های خود را پرداخت کرده اند که این اقدام منجر به کاهش نرخ تورم و افزایش تولید شده است.

نوروزی اظهار کرد:  بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع در دست مردم وارد پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده که زمینه ساز افزایش تولید است در صورتی که اگر این منابع به سمت بازار طلا وسکه هدایت می شد باعث افزایش تورم و هدایت نقدینگی به سمت سایر بازار‌ها می شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن  وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: منابع مردمی و مشارکت مردم و همچنین همکاری بانک‌ها باعث شده که تولید مسکن جریان داشته باشد و مجموع این اقدامات، باعث افزایش تولید مسکن وکاهش نرخ تورم  شده است.

او گفت: هر ۱۰۰ متر ساخت مسکن یک ونیم شغل مستقیم و یک شغل مستقیم ایجاد می‌کند و بیش از ۱۲۰ شغل مرتبط با ساخت مسکن است که مجموع تمامی این اقدامات خود باعث کاهش سهم  هزینه مسکن در سبد خانوار‌ها می‌شود. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • الیاس پیام عسکری

    چه سود بر اساس نیازمندیها واگذاری صورت نمی‌گیرد.برای یک خانواده ۵ نفری چطور در واحد ۸۰ متری آنهم در شهرستان زندگی کند.لااقل امکان خرید واحد دیگر آن زمین واگذار شده را بدهید که با درد خانواده های پرجمعیت بخوره.نه اینکه از الان مشخصه که صاحب خانه نمی شویم .بلید آن واحد ۸۰ متری اجاره بدیم .خودمان هم مستاجر

  • امیر

    یک مسئول جامعه کارگری: سال جدید منتظر تورم ۶۷ درصدی و افزایش قیمت بنزین باشید/ اقتصاد کشور را به کسانی سپردیم که دو واحد اقتصاد در دانشگاه پاس نکرده‌اند

  • رضا

    سلام و درود 🙏،📢📢📢📢📢📢📢 لطفاً به داد تعاونی‌های ۳۳گانه مسکن شمال تهران برسید .30سال بلاتکلیفی در شأن این نظام نیست . لطفاً تایید کنید 🙏

  • مجتبی

    سلام بنده ساکن پاکدشت و یکی از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت پروژه کبود گنبد هستم که بعد از حدود دو سال و برداشت صد و چهار میلیون تومانی از حسابم و پیامک مجدد بابت واریز چهل میلیون تومان دیگر پروژه هیچ پیشرفتی نداشته و حتی گودبرداری کامل هم نشده چهارتا چاله کندن ب اسم گود برداری و چند ماهه همینجوری ولش کردن هیچ کس هم جوابگو نیست به اداره راه و شهر سازی پاکدشت هم که مراجعه میکنیم یا جواب سر بالا میدن یا میگن برید سه سال دیگه پروژه کامل میشه.
    امشب که تاریخ ده دوازده چهارصد و دو هستش میبینم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه رئیس کل راه و شهرسازی تهران گفته که هیچ پولی از حساب متقاضیان برداشت نشده به غیر از بیست و شش میلیون تومان.... پس در این صورت ما متقاضیان یا توهم زدیم یا داریم دروغ میگیم اما ایشون با خودش فکر نمیکنه ک ما سند و مدرک داریم بابت این واریزی ها و پول‌هایی ک از حسابمون برداشت شده؟
    من با سند و مدرک تک به تک حرفامو ثابت میکنم شماهم بیا ثابت کن که فقط بیست و شش میلیون برداشت شده....
    مگر قرار بر این نبود با هر پیشرفت در پروژه از متقاضیان درخواست آورده بشه
    پس این در خواستهایی که میاد بابت چی هستش وقتی هیچ پیشرفتی درکار نیست؟
    والله ملت گرفتارند و چهار تا کارگر بخت برگشته اومدن از سر ناچاری در این طرح ثبت نام کردند با هزار امید و آرزو که بلاخره صاحب خونه میشن که اینم انگار امید و آرزوی واحیی بیش نیست..

  • ناش

    خدایا کی دزدی اینا تموم. موندم آخه کسی نیست جلوی شما رو بگیره تاکی .کیسه شما کی پرمیشه دنبال چی هستی آخه لامصب مال این دنیا کی نمیتونی با خودت اون دنیاببری بهترین ها رو که جمع کنی از یک دونه اش می تونی استفاده کنی کی تموم میشی

  • آریا

    منصفانه نظر دهید اینگونه بنویسید: پس از مدیریت غلط دولت قبل که با اعمال نفوذ اصلاح طلبان مفت خور مملکت اداره می شد. در دولت جدید با مدیریت مردم نهاد و مشارکت مردم به داد نهضت ملی مسکن رسیدند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر