کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۵۶

دلار همچنان در اوج / هوش مصنوعی این کارمندان را از کار بی‌کار کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار همچنان در اوج / هوش مصنوعی این کارمندان را از کار بی‌کار کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • هوش مصنوعی، این کارمندان را از کار بی‌کار کرد

طبق گزارش The Verge، مدیرعامل گوگل، به کارمندان اطلاع داد که ممکن است در امسال میلادی تعداد بیشتری از مشاغل در شرکت متعلق به آلفابت کاهش یابد.وی در این یادداشت به زبان ساده گفت که اخراج‌های امسال بر ساده‌تر و سریع‌تر کردن کارها در بخش‌های خاص با حذف لایه‌های غیر ضروری متمرکز بود. این حرکت به نشانه‌هایی می‌افزاید که کاهش مشاغل امسال ادامه خواهد یافت، زیرا شرکت‌ها به دنبال استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و اتوماسیون برای کاهش حجم کار هستند.

  • افزایش نرخ بیکاری در استرالیا

در ماه دسامبر، تعداد افراد شاغل در استرالیا پس از دو ماه رشد غیرمنتظره به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در همان زمان، نرخ بیکاری در سطح بالایی باقی ماند. بر اساس گزارش اداره آمار استرالیا، تعداد افراد شاغل در ماه دسامبر نسبت به نوامبر ۶۵۱۰۰ نفر کاهش یافته است. در ماه نوامبر، تعداد افراد شاغل ۷۲۶۰۰ نفر افزایش یافته است. این غیرمنتظره بود زیرا پیش‌بینی‌ها افزایش حدود ۱۷۶۰۰ را پیش‌بینی کرده بودند. تاکنون، بازار کار در استرالیا خوب بود، درست همانطور که بانک مرکزی استرالیا پیش‌بینی کرده بود. مشاغل در دسترس زیادی وجود داشت و بسیاری از افرادی که به استرالیا مهاجرت می‌کنند کمک کردند که دستمزدها به سرعت افزایش پیدا نکند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • نوسان نرخ نفت با ادامه تنش در خاورمیانه

قیمت نفت افزایش یافت زیرا ایالات متحده حملات جدیدی را به اهداف حوثی‌ها در یمن انجام داد که باعث تنش در خاورمیانه شده است. این نگرانی‌ها را برانگیخت که مسیرهای کشتیرانی جهانی ممکن است برای مدت طولانی‌تری تحت تأثیر قرار گیرند و منجر به افزایش نرخ نفت شود. نرخ بنچمارک جهانی نفت خام برنت به بیش از ۷۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۳ دلار در هر بشکه بود.

شرکت اپل فروش نسخه‌های خاصی از ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ خود را در ایالات متحده بدون ویژگی اکسیژن خون آغاز خواهد کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اپل در اختلاف حقوقی خود با Masimo Corp با یک شکست قانونی مواجه شد. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که مدل‌های به روز شده برای خرید از روز پنجشنبه در فروشگاه‌های خود و به صورت آنلاین در دسترس خواهند بود. مدل‌های جدید همچنان دارای ویژگی نظارت بر اکسیژن خون خواهند بود، اما این قابلیت کار نخواهد کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • برنامه سامسونگ برای بازگشت پرقدرت به بازار موبایل

سامسونگ امیدوار است با استفاده از هوش مصنوعی به صنعت موبایل بازگردد. TM Roh، مدیر بخش موبایل سامسونگ، در مصاحبه‌ای گفت که آنها انتظار دارند با جدیدترین دستگاه‌های پرچمدار خود، رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تقویت کنند. آنها اخیرا با هدف پیشی گرفتن از رقبای خود، به خصوص پس از از دست دادن جایگاه برتر به عنوان بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان به اپل، از خانواده محصولات گلکسی اس ۲۴ رونمایی کرده‌اند.

  • دلار همچنان در اوج

دلار همچنان در مقایسه با سایر ارزها قوی است زیرا وضعیت خرده فروشی در ایالات متحده خوب بود. این باعث می‌شود مردم فکر کنند که فدرال رزرو به سرعت نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. دلار استرالیا پس از آن که داده‌ها کاهش غیرمنتظره اشتغال را نشان داد، تضعیف شد. شاخص دلار امریکا، که ارز را در برابر سبدی متشکل از شش رقیب اندازه گیری می‌کند، پس از رسیدن به ۱۰۳.۶۹ در روز چهارشنبه برای نخستین بار از ۱۳ دسامبر، با تغییر اندکی در ۱۰۳.۳۶ معامله شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر