کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۱

تحولی نو در صنعت خودروسازی / تراشه‌های الکترونیکی پر طرفدارتر از همیشه

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نهست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصای و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تحولی نو در صنعت خودروسازی / تراشه‌های الکترونیکی پر طرفدارتر از همیشه

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ ( ۳ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تحولی نو در صنعت خودروسازی

Stellantis روز پنجشنبه اعلام کرد که ساخت ون‌های برقی متوسط را در کارخانه خود در لوتون در انگلستان در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. این خبر خوبی برای کارخانه‌ای است که ۹۲ سال است ون تولید می‌کند، زیرا باعث ایجاد حس ثبات برای آینده می‌شود. چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی از نظر فروش، ساخت پنج مدل برقی را در بهار آینده آغاز خواهد کرد. آنها شامل Vauxhall Vivaro Electric، Peugeot E-Expert و Fiat Professional E-Scudo خواهند بود که در هر دو نسخه فرمان راست و چپ در دسترس هستند.

  • تراشه‌های الکترونیکی پر طرفدارتر از همیشه

تامین‌کننده تجهیزات تراشه‌سازی هلندی BE Semiconductor Industries، با افزایش تقاضا برای فناوری پیوند هیبریدی و برنامه‌های محاسباتی مجهز به هوش مصنوعی از سوی سازندگان تراشه که ظرفیت خود را افزایش می‌دهند، اهداف سه‌ماهه چهارم خود را شکست داد. شرکت‌های نیمه‌رسانا در حال ساخت تراشه‌های باکیفیت بیشتری هستند تا با تقاضای فزاینده برای فناوری‌های پیشرفته در مواردی مانند خودروها، رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند همگام شوند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت گاز طبیعی سقوط کرد

خریداران چینی گاز طبیعی مایع به دنبال محموله‌های ارزان نرخ از بازار نقدی هستند زیرا قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. خریداران LNG در چین، مانند گروه انرژی شنژن و هلدینگ گاز چین، در حال بحث در مورد خرید بیشتر گاز طبیعی از تامین‌کنندگان برای ماه‌های آینده هستند. گروه گاز منابع چین قبلاً یک محموله خریداری کرده است که انتظار می‌رود در اواسط ماه مارس وارد شود. درحال‌حاضر، تقاضای زیادی برای گاز طبیعی مایع (LNG) در چین وجود ندارد. ماه گذشته، قبل از تعطیلات سال نو قمری، خرید زیادی وجود داشت، اما اکنون کاهش یافته است. این باعث می‌شود نرخ LNG در آسیا کاهش یابد، زیرا عرضه بیش از حد وجود دارد و افراد کافی آن را نمی‌خرند، به‌ویژه در فصل زمستان که تقاضا در آن به بالاترین حد خود رسیده است.

  • تاثیر اقتصاد امریکا بر ژاپن

بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا رئیس بانک ژاپن (BOJ) گفت که شرایط برای توقف نرخ بهره منفی در حال بهبود است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ژاپن (JGB) چندان تغییری نکرده است و درحال‌حاضر اندکی در ۰.۷۲۵ درصد افزایش یافته است. بازدهی خزانه داری ایالات متحده اخیراً به دلیل نگرانی در مورد کاهش سریع نرخ بهره افزایش یافته است که بر بازار JGB نیز تأثیر گذاشته است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The NeW York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مقاومت فیس بوک در برابر پرداخت سود به شرکت‌های رسانه ای

متا پلتفرم (که قبلاً فیس بوک نام داشت) اعلام کرد که مجبور نیست برای محتوای خبری به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران در اندونزی هزینه‌ای بپردازد. دولت از پلتفرم‌های دیجیتالی مانند متا می‌خواهد تا سود خود را با شرکت‌های رسانه‌ای به اشتراک بگذارند، اما متا معتقد است که موظف نیست برای محتوای خبری که به‌طور داوطلبانه توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، هزینه پرداخت کند. رئیس‌جمهور اندونزی قانونی وضع کرد که می‌گوید شرکت‌های بزرگ دیجیتال باید هنگام استفاده از محتوای خود به خبرگزاری‌ها پول پرداخت کنند. این کار برای ایجاد عادلانه بین شرکت‌های فناوری و رسانه‌ها است.

  • کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، نرخ لیتیوم را کاهش داد

Pilbara Minerals ( شرکت استرالیایی استخراج لیتیوم) اشاره کرد که آنها متوجه شدند که بازار لیتیوم در حال شروع به ثبات است، در حالی که تولیدکنندگان پیشرو لیتیوم استرالیا به دلیل تقاضای کمتر برای مواد باتری خودروهای الکتریکی کاهش درآمد را تجربه کردند. آنها اقداماتی را برای مدیریت کندی تقاضا انجام دادند. نرخ لیتیوم در سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است زیرا رشد فروش خودروهای برقی کند شده است. با این حال، شرکت‌ها در حال افزایش توانایی خود برای تولید لیتیوم هستند و دولت‌های سراسر جهان از این صنعت حمایت می‌کنند. این خبر خوبی برای بازار لیتیوم در دراز مدت است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر