کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۶

کمک مالی دولت به شرکت‌های فناوری / این گروه خودروسازی از بورس حذف می‌شود؟

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کمک مالی دولت به شرکت‌های فناوری / این گروه خودروسازی از بورس حذف می‌شود؟

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wasll Street Journal) در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • هوش مصنوعی، این استارتاپ را میلیاردر کرد

OpenAI به کارمندان خود اجازه داده است که بخشی از مالکیت خود را در شرکت به شخص دیگری بفروشند. ارزش این پیشنهاد برای استارت آپ هوش مصنوعی ۸۶ میلیارد دلار است که OpenAI را به یکی از با ارزش‌ترین استارتاپ‌های جهانی تبدیل می‌کند. Thrive Capital( یک شرکت سرمایه‌گذاری امریکایی) به رهبری جاش کوشنر این معامله را رهبری خواهد کرد. OpenAI بیش از یک سال پس از شگفت زده کردن مردم با چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT ارزشمندتر شد. OpenAI در این مدت بسیار موفق بوده و ۱۳ میلیارد دلار از شرکت مایکروسافت و سایر سرمایه‌گذاران دریافت کرده است.

  • سهام این شرکت با رانش زمین فرو ریخت

معدنچی طلا SSR Mining روز جمعه گزارش داد که ۸ نفر از کارگران آن توسط مقامات برای بازجویی در مورد رانش زمین در معدن خود در ترکیه بازداشت شدند. درحال‌حاضر عملیات در معدن متوقف شده است. SSR Mining به دلیل رانش زمین فعالیت خود را در معدن Copler خود در ترکیه متوقف کرد. ۹ معدنچی مفقود شده‌اند. این باعث کاهش بیش از ۵۰ درصدی سهام آنها در فهرست شده در تورنتو شد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پشت پرده افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها چیست؟

سرمایه‌گذاران به قدری از چشم‌اندازهای شرکت انویدیاNvidia ( شرکت فناوری امریکایی) استقبال می‌کنند که مایلند در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچکتر از این سازنده تراشه پیروی کنند. پس از اینکه انویدیا اعلام کرد مالک بخشی از این شرکت‌ها هستند، سهام برخی از شرکت‌ها در این هفته افزایش یافت. به عنوان مثال، سهام Nano-X Imaging Ltd. ( شرکت فناوری تصویربرداری پزشکی) طی دو روز دو برابر شد و ارزش شرکت را ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داد.

  • کمک مالی دولت به شرکت‌های فناوری

دولت بایدن در حال بحث در مورد کمک مالی بیش از ۱۰ میلیارد دلاری به شرکت اینتل ( شرکت فناوری امریکایی) است. مذاکرات در حال انجام است و اینتل ممکن است هم وام و هم کمک‌های بلاعوض را به عنوان بخشی از بسته جایزه خود دریافت کند. دولت برای کمک به ساخت تراشه‌های کامپیوتری پول می‌دهد. وزیر بازرگانی اعلام کرده است که در دو ماه آینده از طریق یک برنامه ۳۹ میلیارد دلاری پول بیشتری برای کمک به شرکت‌ها در ساخت تراشه‌های رایانه‌ای بیشتر اختصاص خواهند داد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سرمایه‌گذاری فولکس واگن برای تجارت خودروهای برقی

شرکت فولکس واگن در مکزیک قصد دارد حدود یک میلیارد دلار برای بهبود تجارت خودروهای الکتریکی خود در تاسیسات فعلی در مرکز مکزیک سرمایه‌گذاری کند. این شرکت اعلام نکرده است که چه نوع خودروهای الکتریکی را در سایت بزرگ خود در مرکز ایالت پوئبلا تولید خواهد کرد. آخرین سرمایه‌گذاری فولکس واگن در مکزیک به دنبال برنامه ۷۶۳.۵ میلیون دلاری است که در اواخر سال ۲۰۲۲ اعلام شد. از سال ۲۰۱۶، شعبه آئودی فولکس واگن، آئودی Q۵، یک SUV کوچک را در همین مرکز تولید کرده است. آنها همچنین نسخه هیبریدی این خودرو را بعداً معرفی کردند.

  • این گروه خودروسازی از بورس حذف می‌شود؟

فیسکر، یک شرکت تولید‌کننده خودروهای برقی، هشداری از بورس نیویورک دریافت کرد زیرا قیمت سهام آن برای ۳۰ روز متوالی به زیر ۱ دلار بسته شد. اگر شرکتی در بورس نیویورک (NYSE) قوانین را رعایت نکند، می‌توان آنها را از بورس حذف کرد که به آن حذف از فهرست می‌گویند. برای رعایت قانون حداقل قیمت NYSE، شرکت‌ها ممکن است سهام خود را از طریق تقسیم معکوس سهام ترکیب کنند. فیسکر، شرکت سازنده شاسی‌بلند الکتریکی اوشن، ۶ ماه فرصت دارد تا قبل از وقوع هرگونه عواقب جدی مانند حذف از فهرست، مسائل را اصلاح کنند

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر