کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۱۷۵

دلار ماندگار بر سکوی قدرت / قیمت بیت کوین به اوج‌رسید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار ماندگار بر سکوی قدرت / قیمت بیت کوین به اوج‌رسید

به گزارش تیتر کوتاه -روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post ) در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ ( ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  •     دلار، ماندگار بر سکوی قدرت

 ارزش دلار آمریکا در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت. در حالی که مقامات در مورد داده های تورم از روز سه شنبه بحث می کردند، مردم به دقت دنبال می کردند تا ببینند چه زمانی ممکن است فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند. ین در روز سه‌شنبه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود رسید، علی‌رغم اینکه داده‌ها نشان می‌دهند اقتصاد ژاپن وارد رکود شده است زیرا به‌دلیل کاهش تقاضای داخلی به‌طور غیرمنتظره برای دو فصل متوالی ضعیف شد.

  •   قیمت نفت در سرازیری سقوط

قیمت نفت برای دومین روز متوالی کاهش یافت زیرا داده های جدید نشان می دهد که ذخایر نفت در ایالات متحده به بیشترین میزان از نوامبر رسیده است. قیمت نفت خام برنت به حدود ۸۱ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۷۶ دلار در هر بشکه کاهش یافت. این به دلیل کاهش ۱.۴ درصدی قیمت ها در روز چهارشنبه بود. ذخایر نفت در سراسرایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت.با این حال، ذخایر گازوئیل و بنزین کمتر شدند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  •     قیمت بیت کوین به اوج خود رسید

بیت کوین پس از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال حدود ۵۲۰۰۰ دلار بود. اتر، دومین ارز دیجیتال ، دو سال پیش به قیمت قبل از انتشار استیبل کوین TerraUSD بازگشت. ارزش بیت کوین و اتر در سال جاری تاکنون تقریباً ۲۲ درصد افزایش یافته است و ارزش کل ارزهای دیجیتال را دوباره به بیش از ۲ تریلیون دلار رسانده است. از صبح روز پنجشنبه در سنگاپور، بیت کوین و اتر هر دو بیش از ۱ درصد افزایش یافتند و اتر با قیمت ۲۷۸۵ دلار معامله شد.

  •    زنگ خطر برای اقتصاد استرالیا به صدا درآمد

نرخ بیکاری در استرالیا در ابتدای سال به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید و نشان داد که افراد کمتری موفق به یافتن شغل مورد نظر خود می شوند و این همین موضوع باعث شد که ارزش پول ملی کاهش یابد زیرا معامله گران به فکر افتادند که ممکن است نرخ بهره کاهش یابد. آمارهای دولتی روز پنجشنبه نشان داد که استرالیا تنها ۵۰۰ شغل در ژانویه به بازار کار اضافه کرد که انتظارات برای افزایش ۲۵۰۰۰ نفر فرد شاغل را برآورده نکرد.نرخ بیکاری از ۳.۹ درصد به ۴.۱ درصد رسیده است.

 

روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت :

  •    پیش بینی سالی پر رونق برای غول سازنده هواپیماهای تجاری

ایرباس اروپا روز پنجشنبه با اعلام پاداش ویژه به سهامداران خود پس از دستیابی به نتایج مالی بهتر در سال ۲۰۲۳، خبرهای خوبی را به اشتراک گذاشت. این موفقیت با ثبت یک رکورد جدید در سفارشات هواپیما و افزایش تحویل انجام شد. با این حال، یک شکست وجود داشت زیرا آنها مجبور بودند هزینه ۲۰۰ میلیون یورویی (۲۱۴.۶۲ میلیون دلار) مربوط به مسائل مربوط به بخش فضایی خود را نیز محاسبه کنند. بزرگترین شرکت سازنده هواپیماهای تجاری گزارش داد که سود آن با ۴ درصد افزایش به ۵.۸ میلیارد یورو رسیده در حالی که درآمد آن با ۱۱ درصد افزایش به ۶۵.۴ میلیارد یورو رسیده است. آنها انتظار دارند سود آنها در سال ۲۰۲۴ بین ۶.۵ تا ۷.۰ میلیارد یورو باشد.

  •    سنگاپور،امیدوار به افزایش فعالیت های اقتصادی

اقتصاد سنگاپور در سه ماهه آخر سال گذشته کمتر از حد انتظار رشد کرد، زیرا بخش‌های ساخت و ساز و تولید آن‌طور که در ابتدا تصور می‌شد عمل نکردند. با این حال، سنگاپور همچنان به افزایش فعالیت های اقتصادی در سال ۲۰۲۴ خوش بین است. رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته ۲.۲ درصد بوده که اندکی کمتر از تخمین اولیه ۲.۸ درصدی است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر