کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۰

دلار رکورد دو ماه اخیر را شکست / کمبود حقوق، صدای خلبان‌ها را درآورد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار رکورد دو ماه اخیر را شکست / کمبود حقوق، صدای خلبان‌ها را درآورد

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۴ ( ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • حمایت میلیاردرهای معروف برای توسعه معادن

کوبولد متالز، شرکتی از کالیفرنیا، که توسط میلیاردرهایی مانند بیل گیتس و جف بزوس حمایت می‌شود، در فکر همکاری با شرکت‌های دیگر است زیرا می‌خواهد به سرعت یک معدن مس جدید در زامبیا توسعه دهد. این پروژه ممکن است حدود ۲ میلیارد دلار نیاز داشته باشد. این استارت آپ در Silicon Valley از هوش مصنوعی برای یافتن مواد معدنی مهمی مانند مس، کبالت، نیکل و لیتیوم استفاده می‌کند. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که سهام را مانند بازار سهام در سه تا چهار سال آینده به عموم بفروشند.

  • کمبود حقوق، صدای خلبان‌ها را درآورد

کانتاس، یک شرکت هواپیمایی استرالیایی، روز دوشنبه به کمیسیون کار منصفانه این کشور مراجعه خواهد کرد تا برای حل اختلاف نظر خلبانان خود در استرالیای غربی در مورد دستمزدشان کمک بخواهد. خلبانان سه بار به توافقنامه جدید دستمزد نه گفته‌اند و اکنون کانتاس از یک فرد مستقل می‌خواهد تا در تصمیم گیری کمک کند. خلبانان شبکه هوانوردی توسط سه اتحادیه کارگری بزرگ که شامل فدراسیون خلبانان خطوط هوایی استرالیا (AFAP)، انجمن خلبانان استرالیا و بین‌المللی (AIPA) و اتحادیه کارگران حمل‌ونقل (TWU) هستند، نمایندگی می‌شوند.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تلاش چین برای دور زدن تحریم‌های امریکا

در ماه سپتامبر، یک موسسه نظامی در پکن حق ثبت اختراع یک تراشه کامپیوتری جدید قدرتمند را به اشتراک گذاشت. این نشان می‌دهد که چگونه چین تلاش می‌کند تا به یک بازیگر بزرگ در بازار جهانی تراشه‌های رایانه‌ای که صدها میلیارد دلار ارزش دارد تبدیل شود و بتواند تحریم‌های ایالات متحده را مدیریت کند. ثبت اختراع نشان می‌دهد که آکادمی علوم نظامی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) از استاندارد منبع باز معروف به RISC-V برای کاهش نقص در تراشه‌های رایانش ابری و ماشین‌های هوشمند استفاده کرده است.

  • برنامه هند برای جذب سرمایه خارجی ها

بازار سهام هند به ارزش ۴ تریلیون دلار پول زیادی را از سوی سرمایه‌گذاران در هند و خارج از کشور جذب می‌کند زیرا در مقایسه با چین به عنوان گزینه‌ای در حال رشد به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت سهام، انتخابات آینده و مقررات نامشخص را نادیده بگیرند. شاخص NSE Nifty ۵۰ در هند به دلیل سرمایه‌گذاری زیاد در ۱۰ ماه گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است. هند همچنین ۲۰ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۲۰۲۳ جذب کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • دلار به اوج خود رسید

روز دوشنبه، ارزش دلار در مقایسه با سایر ارزهای اصلی برای نخستین بار در هشت هفته گذشته افزایش یافت. این اتفاق به این دلیل رخ داد که معامله‌گران در نظر داشتند که فدرال رزرو ممکن است نیازی به کاهش زیاد نرخ بهره در امسال نداشته باشد، زیرا اقتصاد ایالات متحده هنوز به خوبی کار می‌کند. ین، دلار استرالیا و دلار نیوزلند همگی به پایین‌ترین ارزش خود در دو ماه گذشته سقوط کردند. در عین حال، یورو نیز به پایین‌ترین ارزش خود در بیش از یک ماه گذشته سقوط کرد و به ۱.۰۷۶۷۵ دلار رسید، زیرا دلار امریکا قوی‌تر بود.

  • مخالفت مجلس امریکا برای کمک به اسرائیل و اوکراین

سنای ایالات متحده اخیراً یک لایحه ۱۱۸ میلیارد دلاری دو حزبی برای امنیت مرزها ارائه کرده است که شامل حمایت از اوکراین و اسرائیل می‌شود. با این حال، مجلس نمایندگان به سرعت با این طرح مخالفت کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، ضمن ستایش از اقدامات انجام شده برای این لایحه که ماه‌ها طول کشید تا مذاکره شود، گفت: «من از کنگره می‌خواهم که گرد هم بیاید و این توافق دو حزبی را به سرعت تصویب کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر