کیوسک آنلاین تیتر کوتاه/ ۱۵۵

تسهیلات ویژه دولت برای خرید تاکسی‌های برقی / بلای باران بر سر قیمت گاو

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تسهیلات ویژه دولت برای خرید تاکسی‌های برقی / بلای باران بر سر قیمت گاو

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • فرصت خرید سهام این شرکت بزرگ برای عموم مردم فراهم شد

BrightSpring Health Services Inc ( شرکت ارائه دهنده خدمات پزشکی و بهداشتی) می‌خواهد با فروش بخشی از شرکت به عموم مردم برای نخستین بار و ارائه اوراق بهادار قابل تبدیل به سرمایه گذاران، حدود ۱.۳۶ میلیارد دلار جذب کند. یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی تحت حمایت KKR & Co می‌خواهد حدود ۵۳.۳ میلیون سهم را به قیمت هر ۱۵ تا ۱۸ دلار بفروشد و در صورت فروش با بالاترین قیمت، حدود ۹۶۰ میلیون دلار جمع آوری کند. آنها ممکن است به زودی این طرح‌ها را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کنند و شروع به فروش سهام کنند. شرکت BrightSpring مستقر در لوئیزویل، کنتاکی، همچنین همزمان به دنبال جذب ۴۰۰ میلیون دلار از فروش ۸ میلیون واحد سهام مشهود یا اوراق بهادار قابل تبدیل اجباری با قیمت ثابت ۵۰ دلار است.

  • بلای باران بر سر قیمت گاو

قیمت گاو استرالیایی پس از باران شدید در ایالت‌های شرقی باعث شد که مراتع برای چرا بهتر شود، قیمت گاو استرالیا افزایش یافت. قیمت گاوهای جوان در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح در حدود ۹ سال گذشته رسید زیرا کشاورزان به دلیل انتظار تابستان خشک، دام‌های بیشتری را می‌فروختند. با این حال، بارندگی‌های مداوم از آن زمان تاکنون، چراگاه‌ها را بهتر کرده است و باعث شده قیمت دام تا ۷۴ درصد افزایش یابد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تاثیر اقتصاد چین بر قیمت نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا رشد اقتصادی چین که برای استفاده از نفت مهم است، اندکی کمتر از حد انتظار بود. این موضوع باعث نگرانی مردم در مورد تقاضای آینده نفت شد. همچنین، دلار قوی امریکا باعث شد که سرمایه‌گذاران تمایل کمتری به ریسک داشته باشند، که بر قیمت نفت نیز تأثیر گذاشت. قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت با ۵۲ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۷.۷۷ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۴۳۲ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا (WTI) با ۵۶ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۷۱.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

  • اپل همچنان بر مسند قدرت

در سال ۲۰۲۳، آیفون اپل به پرفروش‌ترین سری گوشی‌های هوشمند تبدیل شد و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ سامسونگ را شکست داد. سال گذشته، شرکت تحقیقاتی IDC تخمین زد که آیفون اپل حدود ۲۰ درصد از بازار جهانی را با نزدیک به ۲۳۵ میلیون محموله تشکیل می‌دهد. سامسونگ با ۲۲۶.۶ میلیون محموله در رتبه دوم قرار گرفت، اما تعداد آنها نسبت به سال قبل کاهش یافته است. موفقیت اپل در کل سال، نه فقط در تعطیلات، نخستین باری است که به این شکل از سامسونگ پیشی گرفته است. این نشان می‌دهد که اپل علیرغم کاهش سرعت در صنعت، بهتر از رقبای خود عمل می‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تسهیلات ویژه دولت برای خرید تاکسی‌های برقی

اوبر در حال همکاری با تسلا برای تشویق رانندگان خود در ایالات متحده به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. آنها قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را از خدمات خود در شهرهای ایالات متحده و کانادا حذف کنند. اوبر به رانندگان خود معاملات ویژه‌ای برای خرید خودروهای مدل ۳ و مدل Y تسلا می‌دهد و آنها می‌توانند تا ۲۰۰۰ دلار تخفیف دریافت کنند. علاوه بر آن، آنها همچنین می‌توانند از اعتبارات مالیاتی موجود فدرال استفاده کنند.

  • صنعت سرگرمی متحول می‌شود

والت دیزنی روز سه شنبه گفت که از نامزدهایی که توسط سهامداران فعال در پرونده اولیه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار معرفی شده اند، حمایت نمی‌کند. باب ایگر، رئیس دیزنی به سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت در حال ایجاد تغییرات بزرگ برای صرفه جویی در پول است. آنها مدیریت خود را تغییر می‌دهند و عملیات را کارآمدتر می‌کنند. آنها قصد دارند تا حدود ۷.۵ میلیارد دلار هزینه‌ها را کاهش دهند که ۲ میلیارد دلار بیشتر از برنامه‌ریزی آنها است. ایگر گفت که دیزنی بر کسب درآمد از خدمات استریم خود تمرکز می‌کند، ESPN را به یک پلتفرم دیجیتال برتر برای ورزش تبدیل می‌کند و استودیوهای فیلم خود را بهبود می‌بخشد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر