حساب بانکی | بانک مرکزی | کلاه برداری

بانک مرکزی از مجلس نمره قبولی گرفت

نماینده مجلس گفت: فرزین در دوره ریاست خود عملکرد قابل دفاعی داشته که از جمله کار‌های او آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران است.

بانک مرکزی از مجلس نمره قبولی گرفت

دلار آمریکا به عنوان ارز ملی ایالات متحده و یکی از ارزهای پایه جهان، نقش بسیار حیاتی در اقتصاد جهانی دارد. به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، دلار در تجارت جهانی و انتقال ارزش در سطح جهان به کار می‌رود. وضعیت برتر دلار به عنوان ارز انتخابی برای ذخیره ارزش در بانک‌های مرکزی کشورها و صنایع نفتی جهانی تاثیرگذار است. این وضعیت به ایالات متحده امکان تأثیرگذاری بیشتر در امور بین‌المللی و کنترل بیشتری بر بازارهای مالی جهانی را می‌دهد. همچنین، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته و توسط دلار قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند.

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: فرزین در دوره ریاست خود در بانک مرکزی عملکرد قابل دفاعی داشته که یکی از مصداق‌های آن ایجاد دیپلماسی ارزی با سایر کشورهاست.

وی افزود: در یکسال گذشته با مدیریت جدید در بانک مرکزی،ارتباط گیری با کشور‌های همسایه همچون عراق و قطر برای آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشور شکل گرفت که جای تقدیر دارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تثبیت نرخ ارز در محدوده‌ای معین از دیگر اقدامات مهم و اثربخش رئیس کل بانک مرکزی است که طی ۹ ماه گذشته شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ثبات در بازار ارز، جلوگیری از نوسان قیمت‌ها و مقابله با اقدامات برای ایجاد تلاطم در بازار ارز هم از مهمترین دستاوردهای فرزین در یکسال گذشته است، تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این مدت توانست با مهار تلاطم‌ها و نوسانات، قیمت ارز را ثابت نگه دارد که این مسئله باعث ایجاد ثبات در سایر بازار‌های مالی نیز شده است.

منبع: ایبنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر